מדריכי כרטיסי אשראי    מדריכי צרכנות    

לאומי קארד ביחד בשבילך – האם כדאי?

לאומי קארד ביחד בשבילך

מעודכן למאי 2019

כרטיס האשראי "לאומי קארד ביחד בשבילך" הוא אחד הבולטים  בנוף כרטיסי האשראי בישראל – הוא הושק בדצמבר 2016, כמהלך של ההסתדרות לארגן את חבריה תחת מועדון צרכנות אחד משמעותי. לצד הכרטיס פועל מועדון (מועדון ביחד בשבילך) שמספק הטבות לחברים בו. למועדון זה משתייכים עובדים וגמלאים החברים בהסתדרות ובני משפחותיהם (בני/בנות זוג או ילדים). את הכרטיס עצמו, מסוג ויזה, ניתן למצוא בגרסאות של כרטיס בינלאומי, כרטיס זהב וכרטיס פלטינה. הכרטיס מאפשר לבצע את כל סוגי העסקאות – עסקאות רגילות, עסקאות בתשלומים, עסקאות קרדיט, עסקאות קרדיט פלוס, עסקאות 30+. מחזיקי הכרטיס יכולים לבחור אחד משלושה מועדי חיוב חודשיים: ה-2 בחודש, ה-10 בחודש וה-15 בחודש. הכרטיס מונפק על ידי לאומי קארד.

ביחד בשבילך? האם כדאי

אבל האם הכרטיס הזה כדאי לכם?  אז התשובה הפשטנית היא לא בטוח – מצד אחד, ההסתדרות היא גוף ענק שיודע להשיג תנאים טובים לעובדים שלו, ומכיוון שמדובר בכמות גדולה מאוד של עובדים, התנאים של כרטיס האשראי אמורים להיות טובים.  מהצד השני  – ככלל, אין טעם ואין הגיון בעודף כרטיסי אשראי. זה תקף כמעט תמיד, כי שני כרטיסים הם מתכונת להוצאות גדולות יותר, וגם אם יש הטבות פה ושם עדיין העלות עולה על התועלת. זה אמנם לא תמיד נכון, במיוחד בכרטיסים שניתנים בחינם (בעלות חודשית חינמית), אבל אנחנו לא בוחנים את השנה הראשונה אלא את מכלול התקופה. הרי הגוף הזה אמור להרוויח בסופו של דבר, ויכול להיות שבהמשך העלויות שלכם יעלו (דמי החזקה ועוד) ובכלל לא תשימו לב לזה (תקבלו הודעה, אבל מי באמת מתייחס לזה).

אז כאמור, התשובה על השאלה אם לאמץ או לא לאמץ את הכרטיס ביחד בשבילך היא לא מוחלטת – היתרונות של הכרטיס הזה (ראו בהמשך) משמעותיים, אבל ככרטיס נוסף – ממש לא בטוח. מעבר לכך, השאלה היא אם אתם בכלל צריכים את זה – וכאן התשובה ספציפית לכל משפחה וזה תלוי בניצול ההטבות שמקנה הכרטיס. אנשים נוטים להתפתות לעשות כרטיס כי כולם בעבודה עושים, כי יש בזה הטבות טובות, אבל במקרים לא מעטים ההטבות פוחתות עם הזמן ואז הכדאיות יורדת.

כך או אחרת, הכרטיס מעניק למחזיקים בו פטור מלא מדמי כרטיס "עד הודעה חדשה", הן לחברי ההסתדרות והן לבני המשפחה – כל עוד הכרטיס משמש גם ככרטיס מועדון ביחד בשבילך. הוא מקנה שיעור מופחת על עמלת המרת מט"ח, כאשר העמלה לעסקאות המבוצעות בחו"ל עומדת על 2.5% (לשם השוואה ולמידה על התחום מומלץ לכם לקרוא מדריך שהכנו בנושא שימוש בכרטיסי אשראי בינלאומיים בחו"ל). אלא שאנחנו כבר הצגנו במדריכים שלנו אפשרויות לחסוך הרבה בעמלות בחו"ל – הנה מדריך על כרטיס אשראי פיוניר שמאפשר לכם לשלם 1% על עסקאות בחו"ל – הבדל עצום לעומת כרטיס ביחד בשבילך (וכרטיסים אחרים)

דבר נוסף, ניתן לקבל באמצעות כרטיס ביחד בשבילך הלוואות חברתיות, בריבית של פריים מינוס 0.7%. ההלוואות הן עד לסכומים של 7,000 ש"ח, ול-24 תשלומים שווים בהתאם למסגרת האשראי הספציפית של הכרטיס. את ההלוואה יכולים לקבל רק אלה שביצעו מחזור ממוצע של 1,500 ש"ח לפחות של שימוש בכרטיס בארבעת החודשים שקדמו לבקשת ההלוואה מצידם. ההלוואה היא חד פעמית, על פי תעודת הזהות של בעל הכרטיס. אבל גם אם אתם לא מחזיקים בכרטיס יש לכם סיכוי לא רע לקבל הלוואה בתנאים טובים – אחרי הכל, יש לכם עבודה מסודרת (אתם חברי הסתדרות), ואפשרויות המימון כיום רבות ובעלויות יחסית סבירות.  מעבר לכך, אם תשקללו את הטבה כאן היא נמוכה מאוד, פשוט בגלל שההלוואה נמוכה במיוחד.

אופציה אחרת שהכרטיס מציע היא "חיסכון חברתי". במסגרת חיסכון יכולים להעביר המשתמשים את ההנחות שהם מקבלים במסגרת הכרטיס, במעמד החיוב, לתכנית חיסכון עם תנאי ריבית שונים.

ההטבות שמספק הכרטיס

כרטיס האשראי לאומי קארד ביחד בשבילך משלב בין הטבות הניתנות למחזיקים בו מעצם חברותם במועדון הצרכני של ההסתדרות, ולצדן חלק מההטבות שמוענקות ללקוחות לאומי קארד באופן כללי. החלק הראשון כולל מגוון הטבות באתר ביחד בשבילך, עם הנחות קבועות בבתי עסק, אפשרות לטעינת כספים לשימוש ברשתות או במסעדות והנחות נקודתיות על אטרקציות, כרטיסים לקולנוע (החל מעשרה שקלים לכרטיס), בילויים, נופש ועוד. שימו לב שההטבות האלה ניתנות רק לעובדי ההסתדרות עצמם, ולא לבני הזוג או לילדים שלהם.

הכרטיס מקנה גם הנחות קבועות בגובה של כמה אחוזים בכ-2,000 בתי עסק במעמד החיוב. הטבות אחרות שמספק הכרטיס הן על תדלוק: ניתנת הנחה קבועה של 23 אגורות לליטר על תדלוק במחיר מלא בחלק מתחנות הדלק של סונול בשירות עצמי (ניתנת השלמה להנחה בשיעור זהה ממחיר המחירון לשירות המלא), לצד הנחה קבועה של 5% ברשת חנויות הנוחות So Good שבתחנות סונול. זוהי בהחלט הטבה, אבל כרטיסים אחרים עשויות להיות אטרקטיביים יותר.

מצטרפים חדשים לכרטיס מקבלים מתנת הצטרפות – כרטיס Giftcard טעון ב-100 שקל, אותו ניתן לנצל ברשתות שונות.

כדאי להתעדכן באתר האינטרנט של המועדון ביחד בשבילך לגבי מכלול ההטבות


עד כאן על הכרטיס של לאומי קארד לחברי – "ביחד בשבילך", ומה זה בעצם המועדון הזה?

 מועדון "ביחד, בשבילך" הוא  מועדון שהוקם כאמור כדי לשרת את חברי ההסתדרות החדשה. מטרת המועדון היא ליצור גוף גדול (וחזק) שיוכל להעניק מגוון הטבות, כשלהערכת מנהלי המועדון – "ההטבות יהיו בכל תחומי החיים לכל העובדים והגמלאים המאוגדים תחת ההסתדרות, ובכלל זה את האפשרות לרכוש שירותים ומוצרים בהנחה".

מי יכול להצטרף למועדון?

למועדון ”ביחד, בשבילך“ יכולים להצטרף כל  החברים בהסתדרות שמשלמים דמי חבר. מי שמשלם דמי טיפול מקבלים אפשרות לצפות בתכני האתר ופעילויות המועדון. בפועל, כדי ליהנות מההטבות ומהחברות במועדון, צריך להירשם כחברי הסתדרות מהמניין, בקישור הבא – www.histadrut.org.il

לצורך הרשמה למועדון "ביחד בשבילך" וגם לצורך קבלת עדכונים שוטפים לתיבת המייל שלכם,  צריך להיכנס לאתר המועדון ולהירשם כחבר פעיל. הרישום (לזכאים) אינו כרוך בתשלום ואינו מחייב בדבר. הנה קישור לכתובת המועדון – www.hist.org.il.  הכניסה לאתר היא דרך הזדהות על ידי תעודת זהות ורישום קצר וחד פעמי. בפעמים הבאות תצטרכו רק להקיש את הסיסמה.

המועדון, מדגישים ראשיו,   מעניק לחבריו הטבות והנחות במגוון רחב מאוד של תחומים, לרבות בהופעות,  ארוחות במסעדות, אטרקציות, בתי קולנוע, ספא, תיירות ונופש; וזה עוד לא הכל – המועדון מאפשר קבלת הנחות והטבות בביטוחים,צרכנות, לרבות צרכנות פיננסית, לימודים, תעסוקה, רכב, ועוד. למועדון יש גם דף בפייסבוק – חברות בדף זה, מאפשרת השתתפות בתחרויות נושאות פרסים וקבלת מבצעים והטבות.

חשוב לבדוק – האם יש תוקף להטבות?

חשוב לעדכן כי בעבר חברות כרטיסי האשראי היו משנות את התנאים בסוף התקופה הראשונה מבלי שהלקוחות בעצם ידעו. כלומר, אתם חושבים שיש לכם הטבות, אך בפועל המצב אחר – ההטבות שלכם כבר לא מתקבלות; הנקודות שלכם כבר לא בתוקף. עם זאת, ביולי 2017 נכנס לתוקפו חוק שלפיו  – מועדוני לקוחות לא ישנו את הכללים מבלי לעדכן את הלקוחות. מועדוני לקוחות המציעים הצטרפות לתוכנית של קבלת הטבות או צבירת זכויות לתקופה קצובה,  לא יוכלו לשנות את התנאים במהלך אותה תקופה. השינוי יוכל להתבצע רק בתום התקופה. כלומר, אם ההטבות הן לשנתיים, לא יתאפשר למועדון לשנות את ההטבות בשנתיים האלו. מעבר לכך, החוק קובע כי יש ליידע את הצרכן/לקוח על כל שינוי בתנאי ההטבות שלושה חודשים לפחות לפני סיום תקופת ההטבות.

במועדוני לקוחות לתקופה מתמשכת, שבהם החברות אינה מוגבלת בזמן ויש צבירת זכויות  (או נקודות), נקבע כי מפעיל המועדון יצטרך להודיע לצרכן על השינוי לפחות  שמונה  חודשים מראש – וזאת כדי שהלקוח יוכל לממש את הנקודות בזמן, אחרת הן יתפוגגו בלי שימוש.

סיכום

כרטיס ביחד בשבילך הוא בהחלט כרטיס עם הטבות מרשימות. אתם משלמים על זה – הכרטיס מיועד לחברי ההסתדרות וכמו שאתם יודעים – אין דבר כזה חינם. אתם משלמים על הכרטיס בעקיפין דרך דמי החברה להסתדרות . ההטבות בכרטיס מעניינות, אבל לא את כולם, ולכן חשוב לבדוק אם הכרטיס מתאים לצרכים שלכם, חשוב לבדוק שאין לכם הטבות מקבילות מכרטיסים אחרים, ובכלל – לא תמיד כדאי לעשות כרטיס חדש אם כבר יש לכם כרטיסי אשראי. במקרים רבים זה מתברר לאורך זמן כמיותר.


עדכונים אחרונים:

כל החדשות והעדכונים על מועדון ביחד בשבילך

 מרץ 2019: במסגרת תהליך ההיפרדות של חברת לאומי קארד מבנק לאומי, החל מסוף מרץ 2019 תבוטל תוכנית ההטבות עבור לקוחות בנק לאומי ו/או  המחזיקים  בכרטיס אשראי של לאומי.

להרחבה על שינויים בתוכנית ההטבות של לאומי קארד:

נובמבר 2018: מבצעים לחברים במועדון ביחד בשבילך לרגל חנוכה – הנחות על כרטיסי הופעות ועוד (הרחבה כאן על מבצעים בכרטיסי מועדון שונים)

מאי 2018: בוטלה ההנחה בתדלוק למועדון  ביחד בשבילך. עשרות אלפי חברי מועדון שמחזיקים בכרטיס האשראי 'ביחד בשבילך' של ההסתדרות קיבלו הודעת סמס שלפיה – ההנחה בתדלוק בתחנות סונול בהיקף של 23 אגורות על תדלוק מלא ו-5% בחנויות הנוחות יסתיימו ב-22 במאי. הסיבה היא "החלטת חברת סונול לסיים את שיתוף הפעולה". מאחורי ההחלטה הורדת מרווח השיווק לכל חברות הדלק (הפער בין מחיר רכישת הבנזין  לבין מחיר המכירה שלו בתחנות).

ינואר 2018 – מועדון "ביחד בשבילך",  מעניק ללא עלות הטבה בלעדית וייחודית לחברי המועדון הזכאים- ביטוח תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות, באמצעות חברת הביטוח "מנורה מבטחים". פוליסת הביטוח המוצעת, תכלול שירותי ביטוח לכיסוי תרופות שאינן כלולות בסל הבריאות בגובה של עד מיליון שקל. הזכאים לביטוח הם חברי הסתדרות המחזיקים בכרטיס האשראי של המועדון במשך 3 חודשים לפחות וחברים בהסתדרות במשך שנה. חברי מועדון שעומדים בתנאי הזכאות יצורפו באופן אוטומטי. 

הכיסוי הביטוחי, שמציע מועדון "ביחד בשבילך", מהווה מענה לצורך בתרופות שלא נכללו בסל הבריאות הממלכתי. יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר בהקשר זה: "ההסתדרות כתנועה החברתית הגדולה והמובילה בישראל שפועלת לצמצום פערים בחברה, משקיעה משאבים רבים על מנת שהשירותים שמקבל חבר הסתדרות ובפרט דרך מועדון 'ביחד בשבילך', יהיו משמעותיים וישמשו אמצעי אמיתי להוזלת סל הקניות המשפחתי. ביטוח התרופות שאינן בסל הבריאות הוא בשורה נוספת שמביאה ההסתדרות ומועדון 'ביחד בשבילך' לכלל החברים".

איל קרוליצקי, מנכ"ל מועדון ביחד בשבילך, אמר  "זוהי הפעם הראשונה בישראל שמועדון צרכנות מסבסד עלות תרופות שלא כלולות בסל הבריאות והטבה זו תקל בעלויות. לפני כשנתיים חרטנו על דגלנו להיות מועדון הצרכנות החברתי ביותר ישראל, שמעניק הטבות משמעותיות המוזילות את יוקר המחייה והטבה זו ואחרות מיישמות במדויק את האסטרטגיה שלנו".

פרטים נוספים על כרטיס לאומי קארד ביחד בשבילך תמצאו באתר לאומי קארד.

פרטים נוספים על המועדון – באתר ביחד בשבילך

 

מהם כרטיסי קאשבק, והאם כדאי?                                      קרדיט: pixabay