מובייל וגאדג'טים    

לא רק גוגל: אלה מנועי החיפוש שכדאי לכם להכיר

מעודכן ל-10/2019

בעידן שבו הדרך שבה אתם מחפשים משפיעה על מה שתמצאו – כדאי לכם לסטות לפעמים מהמוכר ולנסות את מנועי החיפוש האלטרנטיביים. הנה כמה ששווה לכם לבדוק

כשמדובר במנוע חיפוש ברירת המחדל של רובנו היא גוגל – על האלגוריתמים המתקדמים שלו, שללא ספק הופכים את החיים לקלים יותר. אבל אם הפרטיות שלכם חשובה לכם יותר מכל, אולי כדאי שתדעו כי לצד אימפריית החיפוש המפוארת קיימים ברשת מנועי חיפוש נוספים, בהם כאלה ששומרים על הפרטיות של המשתמש, ואחרים עם מאפיינים ייחודיים משלהם. הנה כמה שמות שאפשר להתחיל להקליד.

  1. DuckDuckGo מנוע החיפוש שממתג את עצמו ככזה ששומר על פרטיות הגולשים ולא מהסס לתקוף את גוגל מפורשות. על פי נתונים שפרסם הגיע בשנה שעברה ל-9 מיליארד חיפושים. מפעיליו אינם אוספים כלל מידע על המשתמש, הממשק שלו ידידותי וברור והיצע התוצאות שלו עשיר.

 

  1. Qwant מנוע החיפוש קוואנט מצרפת דוגל אף הוא בשמירה על הפרטיות. פילוח קטגוריות החיפוש שלו מזכיר את של גוגלוכך גם מהירות הפעולה. הייחוד של קוונט היא האוריינטציה המוזיקלית שלו: תוכלו להיעזר בו לאיתור מילות שירים או יצירות בפלטפורמות שונות.

 

  1. StartPage מנוע חיפוש זה מאפשר לכם ליהנות מכל העולמות – תוצאות החיפוש מגיעות מגוגל עצמה, אך לא מתבצע ניטור של הגלישה. יש לו גם כלי פרוקסי שיאפשר גלישה מאובטחת יותר, בלי שיהיה ניתן לדעת לאן גלשתם. החיסרון היחיד שלו הוא מהירות הפעולה הנמוכה במקצת.

 

  1. Search Encrypt כלי חיפוש שלא רק שנמנע מלנסות לחדור לכם לפרטיות, הוא גם עוזר לכם לשמור עליה, באמצעות רכיב הצפנה מובנה שמקשה על ניטור השימוש בו גם במקרי פריצה מקוונת. סרצ' אנקריפט לא אוסף מידע אישי, ולמעשה גם מוחק אוטומטית את היסטוריית הגלישה שלכם בכל רבע שעה, כדי שאף אחד לא יוכל לדעת לאן גלשתם.

 

  1. Ask כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול. מנוע חיפוש זה התחיל באתר Ask Jeeves שהיה מנוע שאלות ותשובות. תוכלו למצוא בו תוצאות חיפוש עם אופטימיזציה למבנה של שאלות. הוא חביב, ידידותי למשתמש ופחות פולשני.

שוברי שגרה – עוד כמה מנועי חיפוש נישתיים ומגניבים שכדאי לכם לנסות:

TinEye – חיפוש לפ תמונה – מעלים תמונה, מהמחשב האישי או URL של תמונה באינטרנט, והמנוע מחפש ברשת האינטרנט תמונות זהות ודומות.

WolfRamAlpha – מנוע חיפוש שלא מציג תוצאות אלא מחשב אותן. במקום להציג לכם אתרים בהם שבהם תוכלו למצוא את המידע המבוקש, מנוע החיפוש הזה יציג לכם את המידע מיד.

Hshtags – מנוע חיפוש לתכנים ברשתות חברתיות – באמצעות סולמית.

פיפל – מנוע חיפוש לאנשים – מכינים שם של מישהו והמנוע מחפש ברשת המידע וברשתות החברתיות מידע על הבן אדם.

איך למצוא באינטרנט מקומות לינה במחירים זולים?

מנוע חיפוש הקניות של גוגל – שינויים בהרגלי הצריכה