חדשות    

למרות הלחץ של טראמפ הפד' השאיר את הריבית ללא שינוי

טראמפ

למרות הלחץ של טרמאפ להוריד את הריבית ל-1% נקט הפד' מדינייות שמרנית והשאיר אותה ללא שינוי, בהתאם לתחזיות האנליסטים

למרות הלחץ של טראמפ הפד הותיר את הריבית ללא שינוי בטווח שבין 2.25% לבין 2.5% -כפי שחזו האנליסטים. "הבנק המרכזי שלם עם מדיניותו הנוכחית, וסביר שנותיר את שיעור הריבית ללא שינוי לפרק זמן נוסף", אמר הערב יו"ר הפד ג'רום פאוול במסיבת העיתונאים שערך לאחר החלטת הריבית. "אנחנו חושבים שהמדיניות שלה נכונה בשלב זה. אנחנו לא רואים 'קייס חזק' לתזוזה של הריבית בשום כיוון" הוסיף פאוול.

החלטת הבנק המרכזי האמריקאי הגיעה  לאחר שהנשיא, שחרג ממנהגם של כל קודמיו בתפקיד, ניסה לרמוז בטוויטר לפד באופן בוטה על הכיוון הרצוי מבחינתו של המדיניות המוניטרית.

"נטוס כמו טיל אם נוריד את הריבית, נגיד ב-1%, ונוסיף קצת תמריצים", כתב טראמפ בציוץ. "כן, אנחנו במצב מצוין עם תמ"ג של 3.2%, אבל עם האינפלציה הנמוכה הנהדרת שלנו, אנחנו יכולים לקבוע שיאים מדהימים", נכתב בציוץ.

בחודש שעבר השתמש הנשיא בדימוי דומה  "כמו חללית" אם הפד יחתוך את שיעורי הריבית שלו.  לדבריו, הפד "באמת האט אותנו מאוד" במונחים של "צמיחה כלכלית וזה שאין אינפלציה".

בפד' מציינים כי בחודשים האחרונים הכלכלה האמריקנית התחזקה, אך מציינים את החולשה בהוצאות הצרכנים וההשקעות בעסקים

בהודעה שהתלוותה להחלטת הריבית, חברי ועדת השוק הפתוח של הבנק כתוב כי הם ממשיכים לראות התרחבות בפעילות הכלכלית, לצד תנאי שוק חזקים ואינפלציה יציבה סביב היעד.

פד הוריד את הריבית שמשלם הבנק המרכזי לבנקים על יתרות שהם מחזיקים בחשבונו (IOER) מ-2.4% ל-2.35%. הצעד ננקט כדי להבטיח כי ריבית הבסיס הפדרלית תישאר במרכזו של הטווח של 2.5%-2.25%. ההחלטה התקבלה פה אחד.

זו הפעם השלישית בשנה החולפת שהפד מבצע התאמה בריבית IOER. כמו ביוני ובדצמבר, הבנק נקט בצעד זה לאחר שהשיעור האפקטיבי של הריבית הפדרלית נע כלפי מעלה ואיים לפרוץ מעל לקצה העליון של טווח היעד.