חדשות    

למרות תשואות נמוכות, מחירי המשרדים בתל אביב עולים

עלייה של 2% במחירי משרדים בתל אביב לעומת הרבעון המקביל – ל-100 שקל למ"ר

מחירי שכירות המשרדים בתל אביב ובגוש הגיעו ל-100 שקל למ"ר ברבעון בממוצע – כך עולה מסקירה של חברת CBRE ישראל לענף המשרדים בתל אביב וגוש דן. המחיר משקף עלייה של כ־2% לעומת הרבעון האחרון של 2018, וכ־5% בטווח של שנה.

הסקירה כללה רק את המשרדים המוחזקים ומנוהלים בידי גורם אחד, ולא את משרדי קבוצות הרכישה. זאת משום שבמגדלים של קבוצות רכישה יש שוני בגובה דמי השכירות בין בעל נכס אחד לשני בהתאם למצב הכלכלי, גודל הנכס וכדומה

לפי CBRE, מגמת עליית המחירים בתל אביב נובעת  מכך שמגדלי המשרדים בעיר ממשיכים ליהנות מביקושים ערים, בעיקר בקרב חברות הייטק וגופים בינלאומיים כמו פייסבוק, גוגל ומוטורולה, שהרחיבו בשנים האחרונות את פעילותן בישראל. "כל עוד ענף ההייטק ממשיך לצמוח, ההערכה היא שנראה עוד ועוד חברות שמחפשות שטחים ומבקשות להגדיל את היקפי המשרדים שלהן", אומר ג'קי מוקמל, מנכ"ל CBRE ישראל. "החברות הללו מוכנות לשלם הרבה כסף כדי להיות בתל אביב, והן מבקשות את מרכז העסקים שיוכל להביא להן את העובדים הכי איכותיים". לדברי מוקמל, תפוסת המשרדים באזור תל אביב עומדת על 94%.

מחירי השכירות אומנם עולים, אבל התשואה על המשרדים בכל הארץ בתחילת השנה דווקא בירידה. בעוד שב־2018 עמדה התשואה הממוצעת למשרדים על 7%, ברבעון הראשון השנה התשואה ירדה ל־6.7%, ירידה של יותר מ־6%. לפי CBRE, הירידה בתשואה נובעת מהיעדר נכסים למכירה, שהוביל לעליית מחירי המכירה.

האזורים המובילים בת"א מבחינת ביקוש ואכלוס הם מתחם שרונה, בו אוכלסו 110 אלף מ"ר מתוך 119 אלף מ"ר קיימים, ושאליו מתווספים כעת מגדלי הארבעה המשתרעים על שטח של כ־86 אלף מ"ר ונמצאים בשלבי אכלוס; ציר מנחם בגין הכולל את מרכז עזריאלי, פרויקט מידטאון ועוד; וכן ציר יגאל אלון, שבו אוכלס בשנה האחרונה פרויקט תוצרת הארץ.

מחוץ לתל אביב יציבות

מחוץ לתל אביב  מחירי השכירות יציבים במרבית האזורים, עם עליות קלות בחלק מהערים. בהרצליה, המדורגת שנייה ברמת דמי השכירות, 86 שקל למ"ר, לא חלו שינויים ברמת דמי השכירות, וכך גם באזור רמת גן, שבה המחיר הממוצע הוא כ־82 שקל למ"ר בחודש. לעומת זאת בפתח תקווה 57 שקל למ"ר, ברחובות כ־54 שקל למ"ר, עלייה של כ־2%, וברעננה כ־61 שקל למ"ר, גם עלייה של כ־2%.

ארנונה במשרדים – איפה הכי כדאי ומה המחירים בערים שבדקנו

מגדל חדש יוקם על דרך בגין, ייועד למשרדים ולמגורים

מנחם בגין עקף את רוטשילד במחיר הכי הגבוה למשרדים בעיר