חדשות    

לקראת ה-1 בספטמבר – רבבות משפחות זכאיות למענק לימודים מהביטוח הלאומי

המוסד לביטוח לאומי

כמידי שנה יעביר הביטוח הלאומי סיוע בהוצאות הלימודים למשפחות חד הוריות (משפחות שבראשן עומד "הורה עצמאי" כהגדרת הביטוח הלאומי). המענק משולם גם למשפחות ברוכות ילדים (עם ארבעה ילדים ויותר), המקבלות קצבת נכות כללית, מזונות, אזרח ותיק או קצבת שאירים. המענק מועבר ללא מבחני הכנסה ומקבלים אותו עניים ועשירים כאחד.

בישראל מעל ל-250 אלף ילדים החיים במשפחות חד הוריות ועוד עשרות אלפים החיים במשפחות המקבלות קצבה מביטוח לאומי, כך שמדובר בהוצאה חד פעמית של מאות מיליוני שקלים מקופת הביטוח הלאומי.

המענק יועבר מחר, ה-10.10.18 עבור ילדים שנולדו בין התאריכים 1.1.2001 ועד ליום 31.12.12. זאת אומרת, ילדים שהם בני חמש וחצי (עולים לכתה א') ועד לגיל 17 וחצי, העולים לכתה י"ב.

חלק גדול מההורים יקבלו את המענק באופן אוטומטי. על אלו נמנים כאמור ההורים העצמאיים (גרוש/ה, אלמן/ה), אלא אם כן זו הפעם הראשונה שבה הם מקבלים את המענק ואז הם צריכים להגיש תביעה לביטוח הלאומי. כמו כן יקבלו את המענק באופן אוטומטי מי שמקבל קיצבה להבטחת הכנסה בנפרד מבן הזוג, משפחות עם 4 ילדים ויותר שבהן אחד מההורים מקבל קצבת הבטחת הכנסה, מזונות, נכות, אזרח ותיק או שאירים, מי שבאחזקתו ילד שעלה לארץ ללא הוריו, מי שבאחזקתו ילד שהתייתם משני הוריו או מי שבאחזקתו ילד הזכאי לגמלה מיוחדת או ילד יתום.

ישנם הורים אשר על מנת לקבל את הקיצבה צריכים להגיש תביעה. על אלו נמנים הורים בהליכי גירושין החיים בנפרד ובתנאים מסויימים, נשים עגונות, נשים השוהות במקלט לנשים מוכות ועולים חדשים הנמצאים בארץ יותר משנה ופחות משנתיים, ובן הזוג שלהם לא עלה לארץ ואינו מתגורר בה.