חדשות    

מאיזה בנק מרוצים השנה?

חשבון בנק, קרדיט: shutterstock

מאז הפעם האחרונה שבוצע סקר שביעות הרצון מהבנקים הענף עבר הרבה שינויים: בנקים מוזגו, מנכ"לים עזבו ובנוסף, עובדים פוטרו ונוסף בנק דיגיטלי וחדש בישראל.
מדובר בסקר שנתי של בנק ישראל הבוחן את שביעות הרצון של הלקוחות מהבנקים, שמפורסם זו הפעם השנייה. הבנקים הגדולים שעוברים הליכי התייעלות, לאומי ופועלים, נמצאים בתחתית הדירוג – והסיבה היא סגירת סניפים וקיצוץ במשרות ופחות זמינות ללקוחות.

במקומות הראשון והשני נמצאים הבנקים הקטנים בנק מסד ובנק יהב, ובמקום השלישי בנק מזרחי – שלעומת הליך הדיגיטציה המתחזק בבנקים הגדולים מפרסם בקמפיין בולט את מתן השירות שלו.

הפיקוח על הבנקים הצהיר בשנה שעברה שהמטרה היא ליצור תחרותיות לא רק בתחומי מחיר אלא גם בשירות. נתון חיובי במיוחד הוא השיפור בשביעות הרצון של הלקוחות משירותי הבנקאות ככלל, ובעיקר מהשירות שניתן במוקדים הטלפוניים. בסניפים שביעות הרצון היא בינונית, ויש שביעות רצון גבוהה מאוד מהשירותים הניתנים בדיגיטל (אתר האינטרנט והאפליקציה).

הידרדרות  חלה בשביעות הרצון של הלקוחות בנוגע לזמן ההמתנה בסניף, בשל קיצוץ במספר העובדים ועידוד הלקוחות שלא להגיע לסניפים ולבצע את מרבית הפעולות בפלטפורמות הדיגיטל.

יותר משליש באפליקציות התשלומים והם מרוצים

מסקר בנק ישראל עולה, כי 36% מהלקוחות בישראל משתמשים באפליקציות התשלומים של הבנקים – ביט, פיי ופיי בוקס – ושביעות הרצון גבוהה מאוד.

השאלה העיקרית שאפיינה את הסקר היא האם היית ממליץ על הבנק לחבר, כאן חלה  עלייה של 4.5% בנכונות של הלקוחות להמליץ על הבנק שבו מתנהל חשבונם; חלה גם עלייה של 4.2% בשביעות הרצון של הלקוחות מהשירות הניתן במוקד הטלפוני. וירידה של 3.7% חלה בשביעות הרצון מהשימוש במכשירים האוטומטיים.