חדשות    

מהם הרגלי הצריכה ברשת השנה

אינסטגרם מגדילה את השליטה בקרב הנוער, יותר משלמים באפליקציות, יותר צופים בנטפליקס,  ספוטיפיי רחוקה מיוטיוב ומעט מאוד יודעים מה עושים במטבעות וירטואליים – מה עשינו באינטרנט השנה

כ-6.6 מיליון ישראלים מחוברים לאינטרנט. כל אחד מהם מוריד 8.8 ג'יגה בייט ביום.  ואצל משק בית זה מגיע לאלף ג'יגה. מדובר בגידול 30% בצריכת מידע מקוון לעומת שנה שעברה. כך דווח בדוח מחקר של בזק.

אינסטגרם שולטת אצל בני הנוער

בשנתיים האחרונות עברה השליטה בקרב בני נוער מפייסבוק לאינסטגרם, 88% מגיל 18-13 פעילים בעיקר שם, בייחוד בפיצ'ר הסטוריז. בפייסבוק השתנה הייעוד חזרה לרשתות קהילתית תוך קידום קבוצות ופוסטים של אנשים פרטיים  על חשבון עמודים עסקיים.  יותר משליש מגולשי פייבוק אינם מעלים פוסטים אלא משמשים יותר כצרכני תוכן ומחפשים המלצות.

עוד מגמה חשובה היא הפנייה והחשיפה לפוליטקאים. 40% נחשפו למועמד לרשות מקומית דרך הרשת, ו-18% פונים לפוליטיקאים בפייסבוק להצגת תמיכה, שאלה או תלונה.

נטפליקס צומחת, וואטסאפ שולטת

נטפליקס צומחת במשקי הבית בישראל עם צפייה של כ-20%, ו-62% מבני הנוער משתמשים בשירות המלצות התוכן של החברה. בני הנוער מעדיפים לצפות בווידאו בסמטארפון, כ-46% ובמחשב רק 30%. 70% מבני הנוער צופים במסכים במיטה, לעומתחצי מהמבוגרים.

בתחום האפליקציות וואטסאפ עדיין מובילה בשוק הישראלי עם  78% מהשוק. אפליקציית פייסבוק מקרטעת מאחוריה עם 40%.  בתחום התחבורה הציבורית ווויז מובילה בהרבה על המתחרות.

ספוטיפיי לא נוגסת ביוטיוב

במוזיקה אמנם 14% מהישראלים עשו מינוי לספוטיפיי, אבל עדיין 40% מהישראלים צורכים מוזיקה בעיקר דרך יוטיוב. 21% אמרו שהם צורכים מוזיקה דרך מקור סטרימינג אחר.

הנוער אוהב מאוד את שיחות הווידאו,  שליש מהם משתמש בשיחה כזו אחת לשבוע לפחות. הנוער גם מתחבר מאוד לאפליקציות הכושר. יותר ממחצית

סכום הקנייה ברשת עלה וותר משתמשים באפליקציות תשלומים

בתחום הקניות ברשת שיעור הקונים ברשת דומה לשנים קודמות, 78% מהגולשים, אלא שסכום הקנייה עלה ב-400 שקל. 64% באתרים ישראלים לעומת 45% מאתרים בחו"ל

גם אפליקציות התשלומים, כמו ביט, פפר וקולו גדלו השנה עם 42% מהמשתמשים. אבל רק 5% השתמשו במטבעות וירטואליים. שליש מהנוער מתפרנסים מהרשת, בעיקר מביקורות באתרים ומכירות ברשת.ובני 18-34 עובדים עם המחשב מהבית – 40%