רכב ותחבורה    

מה מוריד לכם מערך הרכב

מעודכן ל-09/2019

בניגוד לנכסים כמו נדל"ן, רכב מאבד מערכו בכל שנה ב-30% ויש לכך כמה סיבות, הדגמים החדשים לא  מציעים את הפיצ'רים, את אפשרויות הבטיחות, את הטכנולוגיה ועוד. אבל לא רק, רכב גם דורש תחזוקה רבה וזמנו על כביש, תאונות שעבר גם אלה משפיעים עליו לרעה ומורידים מערכו. עם זאת, אם תטפחו ותשמרו אותו אולי יהיה יום מן הימים רכב אספנים יקר יותר. לצד הדברים הצפויים כמו תאונות, מצב כללי וקילומטראז' יש גם כמה גורמים מפתיעים:

צבע לרכב

צבע לרכב לבדו לא אמור לפגוע בערך הרכב שלכם, בעיקר אם הוא נועד לצבוע כמה שריטות לא מהותיות. אך הוא מעורר חדש שהרכב עבר תאונות יותר גדולות, והרבה ינסו להתמקח איתכם לגבי עצם הצבע ללא קשר לתאונות. במכון אפשר לבדוק מה עובי הצבע ואם צבעתם רכב חדש לחלוטין, גם כאן מתעורר חשד.

כדי להימנע וחדשות ואי-הבנות כדאי לצלם את הרכב עוד לפני הצביעה והפחחות. עם זאת, שמאים טוענים כי חלקים מסוימים ברכב בהחלט יכולים להוריד את ערכו, גג עד 11%, גג קליפה אמצעית עד 9% ומכסד או דלת המהווים אחוז יחסית גדול מהמעטפת 2%

ליסינג

מחירוני הרכב מורידים אוטומטית  25% על רכב שהגיע מליסינג. הסיבה היא שרכבי ליסינג רבים הם רכבי חברה שמחליפים הרבה ידיים והבלאי בהם גדול יותר בשל כך. גם אם הרכב אינו בעייתי, ההורדה נעשית אוטומטית. רכב מהשכרה  אגב  יוריד רק 10%

מספר בעלויות

מספר בעלויות הן משהו שבוודאות גורם לירידת רכב. אם המכונית החליפה יותר "ידיים" כך יירד מחירה בהתאם לכל יד. כך ברור שיד שנייה תהיה זולה יותר מרכב מהיצרן ומיד ראשונה במצב טוב.

בעלויות ייחודיות

רכב בבעלות משטרה, צה"ל  קיבוץ וכדומה  או מונית – יאבד עד 35% מערכו.

קילומטראז'

כולם יודעים  שקילומטראז מוריד את ערך הרכב, אבל בכמה?  נסועה חריגה של מעל 25,000 שקל בשנה עלולה להוריד את ערך הרכב עד כ-5%.

מה מעלה את ערך הרכב

קילמוטראז נמוך באופן חריג מעלה את ערך הרכב במחירון, כך גם החלפת מנוע, טיפול נגד חלודה, צמיגים חדשים וריפוד חדש יוסיפו למחיר

תוך כמה זמן ערך הרכב יורד

הירידה המהותית בערך של רוב דגמי הרכבים נעשית לאחר שלוש שנים מקנייתו מהיצרן  או מיד ראשונה, לכן עדיף לקנות מכוניות מיד שנייה ומעלה שמאבדות פחות ערך, כמובן אם מצבן טוב. כדי לשמור על ערך הרכב ליותר זמו הקפידו על נהיגה בטוחה, תחזוקה שוטפת ונסיעות מעטות, כך אולי תצליחו להימנע מירידת ערך של 30% בשנה.

ירידת ערך רכב – כמה המכונית שלך מאבדת מערכה בכל שנה?