חדשות    

מסים פדרליים חדשים מאטים את שוק דיור היוקרה במנהטן

מסי מדינה חדשים מערערים את שוק דיוק היוקרה במנהטן, והמכירות בו החלשות ביותר זה שש שנים

מיסי מדינה פדרליים חדשים מעוררים חשש בשוק הדיור היוקרתי. כך למשל השוק במנהטן המשיך להידרדר ברבעון הראשון של 2019, והמכירות ירדו לקצב האיטי ביותר בשש שנים.

מספר דירות הקו-אופ (בניינים קואופרטיביים לכאורה) ודירות הקונדו (בבניינים משותפים רגילים) שנמכרו ברבעון ינואר-מארץ ירד ב-5% ביחס לרבעון הראשון של 2018, שגם בו נרשמה ירידה במכירות, כך לפי ניתוח עסקאות נדל"ן שביצע הוול סטריט ג'ורנל.

בית המחוקקים של מדינת ניו יורק הסכים לאחרונה על מס העברה חדש שיחול על קניית נכסים בשווי 5 מיליון דולר ויותר. הצעת חוק אחרת למס שנתי על דירות בשווי 5 מיליון דולר ויותר, לשהייה זמנית של מי שאינם תושבי ניו יורק, נדחתה אחרי שקבלנים ומתווכים טענו שהיא תשתק את המכירות במקטע השוק היוקרתי, ותוביל לירידות מחירים חדות. המס היה אמור להיות 4% בכל שנה מערך הדירה.

במנהטן  מכירות נכסי הדיור בשנה שעברה הסתכמו ב-25 מיליארד דולר במונחים כספיים, ירידה מ-29 מיליארד דולר ב-2016, לפי הניתוח של הוול סטריט ג'ורנל. מכירות דירות קונדו היו חלשות במיוחד ברבעון הראשון, עם ירידה של 9% מהרבעון המקביל בשנה שעברה.

 

רוב הדירות במנהטן נמכרות ב-1.1 מיליון דולר

מחיר חציוני של דירה במנהטן ברבעון הראשון היה 1.1 מיליון דולר, לפי הניתוח של הוול סטריט ג'ורנל, ללא שינוי מהרבעון הראשון ב-2018, אבל ירידה של 8% מהשיא נרשם ברבעון השני של 2017. מחיר חציוני של דירת קו-אופ ברבעון הראשון היה 830,000 דולר, עלייה של 2.5% מהרבעון המקביל ב-2018. מחיר חציוני של דירת קונדו היה 1.5  מיליון דולר, ירידה של 1.%.

מחיר ממוצע של דירת קונדו חדשה עלה לשיא של 5 מיליון דולר, גם בגלל המכירה בינואר של הבית היקר ביותר בארה"ב, דירה חדשה במגדל ב-220 סנטרל פארק סאות, ב-240 מיליון דולר.

מחיר ממוצע של דירת קונדו בכלל קבע שיא של 3.3 מיליון דולר. רשומות המקרקעין מראות שהסך הזה כולל כתריסר דירות קונדו שנמכרו ברבעון הראשון בהדסון יארדס 15, הפרויקט המדובר בגובה 88 קומות שנבנה על מסילת רכבת ישנה ליד נהר ההדסון.

Wework הפכה לגדולה ביותר במנהטן; אבל… איפה הכסף?

מדריך לדירה: המתווך

תושבי ניו יורק ישלמו אגרת גודש – מה הסיכוי שהיוזמה תאומץ בישראל?