חדשות    

מענקים בסך 18 מיליון שקל יחולקו למפעלים ששימרו עובדים

מעודכן ל-05/2021

המענקים יחולקו למפעלים ברחבי הארץ בשיטת "כל הקודם זוכה" ובשיעור של 50% מההשקעות המאושרות

רשות ההשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, יוצאת במסלול סיוע לתעשייה, ומקצה 18 מיליון שקל למפעלים אשר ספגו פגיעה בהכנסות אך שימרו עובדים. המפעלים יהיו זכאים למענק בשיעור של 50% מההשקעות המאושרות. הסיוע במסלול יינתן על פי שיטת ״כל הקודם זוכה״ ועד לגמר התקציב.

המענק יינתן למפעלים אשר שימרו עובדות ועובדים בשיעור של 75% לפחות, ביחס למספר משרות הבסיס (1.2.2020) בעיצומו של משבר נגיף הקורונה בחודשים מרץ-יוני 2020.

הסיוע יינתן עבור ביצוע השקעות הוניות והשקעות רכות (הבאת מומחים מחו"ל והוצאות שיווק), ובתנאי שהכנסות המפעל לא פחתו מ- 20 מיליון שקל.

התנאים העיקריים לקבלת הסיוע:

  • שימור עובדים: מספר המשרות המינימלי אצל מבקש הסיוע הינו לפחות 75%, ביחס למספר המשרות במפעל, נכון ל- 1 בפברואר 2020.
  • ירידה בהיקף המכירות : בחודשים מרץ-אפריל או מאי-יוני 2020, (לבחירתו של מבקש הסיוע) חלה אצל מבקש הסיוע ירידה בהיקף המכירות בשיעור של 25% לפחות ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

חובות מקבל הסיוע:

מקבל הסיוע יעסיק את מספר המשרות המינימלי אליו התחייב במסגרת התוכנית המאושרת, וזאת עד לתום שנת 2022.

מנהל הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, שלמה אטיאס, מסר: "הרשות יוזמת, פועלת ומקדמת תוכניות ומסלולים, על מנת לסייע לתעשייה הישראלית להתמודד עם משבר הקורונה על השלכותיו ולחזור לצמיחה. מסלול שימור עובדים נועד לסייע לתעשייה באמצעות קבלת מענקים מחד, ולסייע בפתרון משבר התעסוקה והשבת עובדים למעגל התעסוקה מאידך. אני פונה פנייה אישית לכל התעשיינים והיזמים, להתעדכן באתר הרשות במסלולים השונים, ולהגיש בקשות".

לפרטים נוספים על המסלול, היכנסו לאתר משרד הכלכלה והתעשייה

כיצד הושפע מצב הרוח הלאומי משנת הקורונה ומה תרומתו של החל"ת לרמת האושר של העובדים?

יוזמה חברתית: משרד הכלכלה והתעשייה יקצה 53 מיליון שקל לשילוב עובדים מהפריפריה ומהמגזר הערבי