חדשות    

משרד התקשורת: חברות התקשורת ימשיכו לספק חשבוניות מנייר

צילום: אתר מיקרוסופט

 משרד התקשורת החליט שחברות התקשורת ימשיכו לשלוח חשבוניות מנייר. החודש פרסם משרד התקשורת שימוע בנושא הנדון והודיע  כי הוא שוקל אפשרות שליחת חשבונית באמצעים אלקטרוניים ללקוחות פרטיים במקום בדואר. המשרד בחן סוגייה זו בעקבות פנייה  של מספר חברות תקשורת בעניין.

לאחר בחינת ההתייחסויות שהתקבלו במסגרת הליך השימוע ומתוך התחשבות בפניות רבות שהתקבלו במשרד ובלשכת שר התקשורת, החליט שר התקשורת, חה"כ דוד אמסלם,  שלא לבצע שינוי בעת הזו, באופן משלוח החשבונית, עקב השלכות אפשריות של שינוי זה על אוכלוסיות המורגלות לקבל את החשבוניות באמצעות הדואר ואשר השינוי עלול להקשות עליהן. בכך קיבל את עמדת השרה גילה גמליאל.

בנוסף, המשרד לא מצא כי בעת הנוכחית קיים קושי מהותי בנושא של חלוקת החשבוניות  באמצעות חברות הדואר.

חריגות נוספות מהרישיון שעומדות לשימוע: שינוי בתפריט מערכת לניתוב שיחות לפיו כשמתקשרים לחברה יושמע פתיח שיעדכן לקוחות על השינויים בעקבות משבר הקורונה. בנוסף, החברות יקבלו הקלות בהקלטת שיחות ויוכלו לתעד אותן באופן שאינו הקלטה, בלבד שיהיה זאת בפורמט שמאפשר להעביר את תיעוד השיחה למשרד התקשורת בעת הצורך".

לצד זאת הודיע משרד התקשורת על הקלות נוספות לחברות, חלקן פוגעות בצרכנים. אמנם במוקד התמיכה הטכנית לא יחול שינוי מהשגרה וזמן המענה ימשיך לעמוד על שש דקות; אך יחד עם זאת, כדי לאפשר עמידה בהוראות משרד הבריאות מחד ומיקוד בנושאים הטכניים, יצומצמו שעות הפעילות במוקדים הטלפוניים לשמונה שעות ביממה וזמן מתן המענה המירבי יעלה ל-12 דקות, במקום שש דקות.

כמו כן, השר הנחה להקפיא את יכולת הלקוחות לעבור בין חברות הסלולר, החל מיום ראשון 22 במרץ למשך שבועיים. "המהלך יאפשר לחברות לרכז מאמץ בתחום הכשירות הטכנית, יאפשר צמצום כוח אדם שבשגרה מופנה לגיוס ושימור לקוחות, וכן בטווח הנראה לעין, ייתן ודאות פיננסית מסוימת לחברות", כך נמסר ממשרד התקשורת".

משרד התקשורת עצר שיווק חבילת 500 מגה של הוט

נדחה ערעור בזק ותשלם 8.5 מיליון שקל למשרד התקשורת

לידר שוקי הון – עוד מכה לבזק; משרד התקשורת לא יאריך את הסדר שירותי הטלפוניה הסיטונאי