חדשות    

מתחם מד"א בבזל נרכש ב-261 מיליון שקל

צילום: גוגל מאפ

קבוצה המורכבת מבנייני העיר הלבנה  קרן JTLV  וישרוטל זכתה במכרז של עיריית תל אביב לרכישת מתחם מד"א ברחוב אלקלעי 2, הסמוך לרחוב בזל. הקבוצה תרכוש את המגרש בסכום של 261 מיליון שקל, 51 מיליון שקל מהסכום הזה יוזרמו למד"א והיתר לעיריית ל אביב. הקבוצה הביסה הצעות של חברות אזורים, גינדי, קנדה ישראל, משפחת ויין, יוסי אברהמי ועוד.

הקבוצה הזוכה מתכננת להרוס את המבנה הקיים  של מד"או ובמקומו לבנות פרויקט משולב של מגורים ומלונאות. בין היתר  המבנה צפוי לכלול 30 דירות פאר בגודל ממוצע של כ-200 מ"ר. ישורטל תספק את שירותי הניהול למתחם.

על פי התוכנית התקפה אפשר לבנות במקום בניין עד  81 קומות, לכן הקבוצה שוקלת לחבור לרונית רפאל בעלת המגרש הצמוד שעליו שוכן כיום בית רונית רפאל. איחוד המגרשים יאפשר לקדם תוכנית לבניית 200 דירות, והוא זוכה לתמיכה של עיריית תל אביב.

המיזם צפוי לכלול מתקני בריאות וספא ביניהם בריכת שחייה, חדר כושר, שרותי קונסיירז' ומתחמי מסחר ייחודיים שישרתו את אורחי המלון ואת דיירי המתחם.

 איציק בן שוהם, יו"ר ומייסד בנייני העיר הלבנה מסר עם פתיחת המעטפות כי "בפרויקט הבוטיק במתחם בזל נייצר עירוב שימושים חדשני ופורץ דרך ובו בית מלון ומגורים איכותיים. שיתוף הפעולה המוצלח עם ישרוטל והחיבור שלנו לעיר ולערכיה יסייעו לנו להקים את אחד המתחמים המשמעותיים שנבנו בעיר תל אביב".

ליאור רביב, מנכ״ל ישרוטל, מסר: "זהו צעד משמעותי נוסף בכניסתנו לעולם המלונאות האורבנית בתל אביב. המטרה שלנו היא להמשיך להתבסס בתחום המלונאות בתל אביב והמלון בבזל יהיה צעד נוסף בכיוון זה".

בעייריית תל אביב-יפו דיווחו כי "המכרז על תחנת מד"א נסגר היום ונפתחו המעטפות. הקבוצה שבראשות ישרוטל ובנייני העיר הלבנה הגישו את ההצעה הגבוהה – כ-260 מיליון שקל. בשלב הבא ייבדקו המסמכים ואם הכל יימצא תקין, תועבר ההחלטה לאישור ועדת מכרזים ומועצת העירייה"

גרים בצפון הישן? העירייה דורשת היטל השבחה, אפילו אם תוכנית הרובעים פוגעת בשווי