חדשות    

דב קוטלר מונה למנכ"ל הפועלים – מה האתגרים שמצפים לו

בהתאם לתחזיות, דב קוטלר מונה למנכ"ל בנק הפועלים. כך לפי החלטת הדירקטוריון. זו פעם ראשונה זה זמן רב שממונה מנכ"ל מחוץ לבנק שלא מסומן כיורש על ידי  המנכל הקודם.

עוד בהתאם להערכות מוקדם יותר מונה אורי לוין לכהן כמנכ"ל הבא של דיסקונט, במקום לילך אשר טופילסקי. כך למעשה הכיסא היחיד שנותר פנוי הוא של רקפת רוסק-עמינח, שפרשה מניהול לאומי.

קוטלר הצליח להצעיד קדימה את ישראכרט בעבר ולהילחם ברגולציה, בעיקר בזכות קשריו, אך יש לזכור שכמנכ"ל הראשון של בית ההשקעות פריזמה עשה טעוית, שלאחר  מכן הובילו לסגירת בית ההשקעות האמביציוזי, אומנם לא בתקופתו. בית ההשקעות קנה קופות גמל וקרנות נאמנות, בין השאר מבנק הפועלים. אלא שהפדיונות העצומים, בגובה 20 מיליארד שקל מתוך 40 מיליארד שקל שניהל בתחילת 2007, יצרו חילוקי דיעות בין קוטלר לרון לובש, אז יו"ר פריזמה. ב־2008, לאחר שנה וחצי בתפקיד, הוא עזב את פריזמה. הפדיונות הכבדים שנרכשו ביוקר ובית ההשקעות ספג היו אלה שהובילו לפירוקה של פריזמה – בבעלות קרן מרקסטון, שהיתה זו שהובילה לפירוק.

מישראכרט יצא קוטלר ב-2014 לאחר שציון קינן הבין שהוא מועמד רציני לתפקיד ניהול הבנק, והעדיף לקדם את יורשו, אריק פינטו, שאכן מונה למנכ"ל הבנק  כך על פי גורמים בפועליפ. קוטלר הצטרף כמייסד משותף של מיזם מימון ההמונים בנדל"ן iintoo יחד עם ערן רוט.

כך למעשה מופרכת הטענה כי ההגבלה על שכר הבכירים מבריחה מנהלים מוכשרים. ונראה שהכביש מהמגזר הפרטי לבנקאי הוא דו סטרי וגם מנהלים שכבר עזבו את הבנקים חוזרים לתפקיד.גם המקרה של לוין בדיסקונט מפריך את הטענה על שכר הבכירים, משום שמנכ"ל דיסקונט ני יורק לא היה מוגבל בשכר והרוייח שם הרבה יותר מתקרת השכר בארץ.

כמנכ"ל בנק הפועלים יצטרך קוטלרלהתמודד עם אתגרים רבים,  ובהם חקירת המס בארה"ב, שינויים טכנולוגיים ודיגיטליים, שינויים בעולם התשלומים ועוד.

דב קוטלר – מהמגזר הפרטי בחזרה לבנק?

אורי לוין – ממקינזי עד ניהול דיסקונט

חוק הגבלת שכר הבכירים – מה צריך לדעת