תיירות    

מתי הכי טוב להגיע לשדה תעופה

מעודכן ל-11/2019

הרבה פעמים אנחנו מקבלים הוראה עם כרטיס הטיסה להגיע מוקדם יותר לשדה התעופה. אנחנו לא יודעים מה העיכובים המצפים לנו ובהם  בידוקים וסיבוכים, ביטולים, ואיחור לטיסה ברוב החברות לא יקנה לכם טיסה חלופית ותצטרכו לשלם על הטיסה הבאה.

בעיה נוספת היא  חגים. ניוון שבהרבה חגים מספר הנוסעים עולה מאוד,  ואיתו התורים מתארכים, כדאי להקדים בשעה נוספת את הגעתכם. בדקו בכל מדינה שאליה אתם נוסעים האם יש חגים. המקדימים אולי מתבאסים שנגמר להם מה לעשות בשדה התעופה, אבל הרבה יותר מבאס לאחר לטיסה.

בידוק ביטחוני

עיכובי בידוק קורים כל הזמן לפעמים מתמשכים מעבר לסביר בשל התראות ורגישויות שונות. ישנן רשויות תעופה מקומיות שמאפשרות לכם להתעדכן בזמן אמת במצב העומס, למשל בארה"ב תציג לכם אפליקציית MyTSA דיווחי גולשים וזמני ביקורות.

אם אין אפליקציה כזו  היכנסו לפייסבוק כשעה לפני מועד היציאה  וחפשו את העמוד של נמל התעופה הרלוונטי, או של רשות התעופה המקומית. תגובות הגולשים כבר יעדיו על עיכובים ביטחוניים. עם זאת, אם אתם הראשונים, זה לא יעזור.

את מי לשאול

הדרך הכי מהירה לקבל תשובה היא פשוט לפנות ולשאול בעמוד הפייסבוק של שדה התעופה אם צפוי איזה עומס בשדה ומתי כדאי להגיע. עדיף לברר יום מראש ולא ברגע האחרון.  שימו לב למסלולים מקוצרים של צ'ק אין ומסלולים נוספים ומה שאפשר אשרו מראש.

אפילו אם אין לכם מזוודות, ואתם עולים רק עם תיק או טרולי למטוס, אל תהיו שאננים, שדות תעופה הם מקומות שבהם יכולים להיווצר עיכובים רבים, כולל ביקורת דרכונים ואבטחה.

סידורים ותוכניות

אם יש לכם תוכניות וסידורים כמו החלפת מט"ח, קניות שתכננתם לעשות, מפגש עם מישהו, החשיבו את זה בחישוב השעות והוסיפו לשעתיים-שלוש שצריך שלבוא לפני מועד הטיסה. החליטו אם תספיק לכם עוד חצי שעה או או אולי שעה. , גם אם  הפעולה אמורה להיערך כמה דקות.

יש המון עיכובים שיכולים להיות בשדה התעופה או בדרך אליו. נמליץ, אם אפשר גם לקחת חופש ליום הטיסה, לארגן את הדברים מיום ראש, כך שלא תגלו שדווקא היום הפגנה חוסמת את הכבישים או אירוע של העירייה.

סגירת דלפקים ושער הטיסה

סגירת דלפקים

הדלפקים יסגרו שעה להמראה. לנוסעי מחלקה ראשונה ב JFK+EWR הדלפקים ייסגרו 30 דקות להמראה.

סגירת שער יציאה

שער היציאה ייסגר 15 דקות להמראה.

מאחרים לטיסה שלכם? ככה תפעלו נכון

נוסע שאיחר לטיסה תבע את טורקיש ויפצה אותה ב-20 אלף שקל

אוברבוקינג – איך להרוויח מזה הטבות