חדשות    

ניצנים של תקווה: עלייה במדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-KANTAR בחודש מרץ 2021

מעודכן ל-04/2021

רמת האמון מתקרבת לרמות בתקופה שלפני הקורונה הצריכה הפרטית עלתה וצפויה להמשיך לגדול בחודשים הקרובים

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- KANTAR טלסקר עלה בחודש מרץ 2021 ב-6.8 נקודות – לרמה של 133.2 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף עלה ב-14.2 נקודות ומדד הציפיות ירד ב-2.4 נקודות.

על פי הנתונים, רמת אמון הצרכנים שעלתה בחודשים האחרונים מתקרבת לרמות שנרשמו טרם המשבר. הצריכה הפרטית המשיכה לגדול בקצב מהיר, ושבוע שלפני חג הפסח נרשם זינוק חד ברכישות בכרטיסי האשראי.

כלכלני בנק הפועלים מסבירים כי פתיחת המשק, הירידה החדה במספר הנדבקים והעליות בשוקי המניות תרמו לשיפור באמון הצרכנים. פתיחת המשק הובילה גם לשיפור חד בתפיסת מצב התעסוקה כיום, אם כי הנשאלים לא העריכו שהשיפור הזה ימשך לאורך זמן.

העלייה בחיסכון הפרטי בשנה שעברה מתורגמת עתה לצריכה מוגברת, תהליך שצפוי להימשך להערכתנו מספר חודשים. שיעור האבטלה הרחב ירד בשבועיים הראשונים של חודש מרץ לרמה של 12.0% מרמה של 15.4% בשבועיים הקודמים, ובחודשים הקרובים צפוי המשך גידול בצריכה הפרטית, שמתבסס על החסכונות שנצטברו בתקופת הקורונה.

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים עלה בפברואר ב-144 נקודות