חדשות    

נתיב הקארפול נתיב פלוס התחדש בנסיעה בשוליים ובתגבור תחבורה ציבורית

נתיב הקארפול שנפתח החודש בין נתניה לתל אביב זוכה לשיפורים. מדובר בנתיב המאפשר נסיעה לשלושה נוסעים ומעלה, ומקל עליהם את הפקקים.

משרד התחבורה הופך  את השוליים הימניים של הכביש לנתיב תחבורה ציבורית עצמאי, המתאים רק לאוטובוסים ולמוניות. ההסדר יפעל רק בשעות הבוקר ומהחודש הבא. עוד עדכון הוא כי מאתמול הסדרי הנסיעה בנתיב יהיו רק בין השעות 06:00 בבוקר ל-22:00 בלילה. בשאר השעות, הנסיעה מותרת ללא הגבלה.. נתיב הקארפול ייפתח לכולם משעה 22:00

גם התשתיות ישופרו במקטע שבין גשר אודים (אזור פולג) למחלף וינגייט, כדי להקל על ההשתלבות בנתיב פלוס ובנתיבים הרגילים. כמו כן  עד סוף השנה צפוי להיפתח  חניון "חנה וסע"  בנתניה

חידוש חשוב נוסף הוא תגבור שירות האוטובוסים מאזור השרון לתל אביב ובחזרה שהחל כבר השבוע. בתוך כך פועל קו חדש (קו 704) ממתחם הוילג' בחדרה (ליד מחלף אולגה) להרצליה ולתל אביב. שעות פעילות הקו, מהשעה 06:00 בבוקר ועד השעה 19:00 בערב, ובחזרה מהשעה 07:00 בבוקר ועד לשעה 20:00 בערב.

הקו עוצר בתחנות – הדסה נעורים, חבצלת, הסירה, סינמה סיטי גלילות, סמינר הקיבוצים, ארלוזורוב ועזריאלי. והתדירות שלו היא כל 15 דקות.

מיום ראשון הבא (24 בנובמבר) יחל לפעול קו חדש נוסף (קו 635) מבת חפר וכפר יונה להרצליה ולתל אביב. הקו יפעל מהשעה 06:00 בבוקר ועד השעה 18:15 בערב, ובכיוון ההפוך מהשעה 09:30 בבוקר ועד השעה 20:00 בערב. בשעות השיא יפעל הקו בכל 20 דקות. הקו יעצור ר בתחנות לאורך כביש 57, מחלף הסירה, סינמה סיטי גלילות, עזריאלי וארלוזורוב.

עוד נפתח חניון חדש, מערבית לתחנת הרכבת בחדרה. החניון יכלול כ-400 מקומות חניה, ויופעלו בו שאטלים תדירים חינם לתחנת הרכבת הממוקמת בצד המזרחי ובחזרה. השאטלים יפעלו מ-05:30 בבוקר ועד חצות. בעוד פחות משנה, תושלם הקמת גשר הולכי רגל שיחבר בין החניון לתחנת הרכבת.

שר התחבורה ציין כי הנתונים מלמדים על שיפור והתייצבות הדרגתית של הנסיעה בנתיב פלוס. ״אני בטוח שעם יישום השיפורים החדשים, נוכל לצפות בהמשך המגמה החיובית של נתיב פלוס. מאז פתיחת נתיב פלוס נשברו שיאים במספר הנסיעות השיתופיות באמצעות האפליקציות הייעודיות השונות, והיד עוד נטויה. שינוי אמיתי יגיע רק כשנשנה את הרגלי הנסיעה שלנו. אני מבטיח לעשות כל מאמץ לסייע לכם ולהעמיד בפניכם את מירב האפשרויות לעשות זאת״, הוסיף סמוטריץ׳.

רפורמת נתיב פלוס – נתיבים באיילון יוסבו לנתיבי תחבורה ציבורית ולרכב מסיע נוסעים