סאגת שדה דב נמשכת. הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב צפויה לדון בהתנגדויות שהוגשו לתוכנית המופקדת. 37 התנגדויות הוגשו נגד המתווה הקיים. התוכנית כוללת בניית 16 אלף יחידות דיור, ומתוכן אלפי דירות כדיור בר השגה. ועוד 3,700 חדרים מלון ושטחי מסחר ותעסוקה נרחבים. 500 דונם מהשטח שייכים לבעלים פרטיים.
"ההליך של הפקדת התוכנית המפורטת בוותמ"ל נוגד הליך תכנוני סביר ועפ"י הירארכיית התכנון המקובלת, והוא רותם את העגלה לפני הסוסים. הוא יהפוך את הדיון בוועדה המחוזית למיותר ותיאורטי בלבד", הסביר עו"ד קולודני, המייצג את התושבים. עוד מתריעים התושבים שהצפיפות עלולה לעלות אף יותר.
גם ארקיע מתנגדת
מלבד התושבים גם ארקיע מתנגדת, שכבר טענה כי ייתכן שהיא תיאלץ לפטר עובדים. בהתנגדות שהגישה החברה עדיין בונים על שדה התעופה. ארקיע הסבירה שהפסקת פעילות השדה הייתה"במידה רבה תוצאה של נסיבות פוליטיות ובכללן פיזור הכנסת וההכרזה על בחירות חוזרות. בנסיבות אלה קשה עד בלתי אפשרי היה לקדם מהלך חקיקה שמכוחו ניתן יהיה להמשיך את הפעילות. אך את זאת יש לזכור – הפסקת הטיסות היא מהלך הפיך וחידוש הפעילות הוא צעד מעשי בהחלט".
התנגדות מזורה היא של רמ"י, מהגופים שיזמו את התוכנית.בהתנגדות שהם הגישו כתבו כי הם מבקשים לשנות את עקרונות השומה הקיימים בתוכנית. ברמ"י הסביר וכי בקשתם מושתת על כך שהעקרונות השמאיים יותאמו להנחיית היועץ המשפטי לממשלה. הסוגיות השמאיות הביאו גם בעלי קרקעות במתחם להתנגד לתוכנית, שלא אחדים מהם טוענים שהשווי מוערך כלפי מטה. גם מנהלי הגוש הגדול חולקים מחלוקת שמאית עם עיריית תל אביב, באשר לחישובים שמאיים הנוגעים לחלקה מסוימת, ממנה נגרעו כ-45 דונם, שמוערכים בכ-320 מיליון שקל.
עיריית תל אביב רוצה מסוקים
בעיריית תל אביב, שיזמה אף היא את התוכנית, מבקשים לייחד כמה עשרות דונמים למנחת מסוקים. גם נת"ע שמקימה את הרכבת הקלה הגישה התנגדות לתוכנית. והסיבה היא המשכו את אחד מקווי הרכבת הקלה (הקו הירוק) ובחברה מבקשים להתאים את התוכנית לקו המתוכנן. חברת החשמל הגישה התנגדות מטעמה. זאת עקב חוסר תיאום בינה לבין התוכנית להקים יחידות יצור חשמל בתחנת רידינג. התנגדות אחרת הוגשה על ידי מינהל הדיור הממשלתי שמבקשים להקצות שטח בן 4 דונם, לצורך הקמת 5,000 מ"ר של שטחים בשימושי NIMBY – כגון מוסדות של משרד הרווחה, מרכזי גמילה, תחנות לשעת חירום ועוד.
חושבים שחשבון המים שלכם גבוה? החשבון של שדה דב 67 מיליון שקל