אם בעבר ביטוחי הרכב המקיף היו מהביטוחים המופקעים ביותר כעת מסתמן שינוי מגמה לירידה בתעריפי הביטוח ובהכנסות של החברות. ב-2018 הרווח הכולל לפני מס בתחום הביטוחים המקיפים לרכב הסתכם בחמש חברות הביטוח הגדולות מגדל, כלל, הראל, הפניקס, מנורה, ובחברת הביטוח הישיר הגדולה ביותר ביטוח ישיר, לשיעור 723 מיליון שקל – זינוק של 50% בהשוואה ל־2017. המחירים נבעו בעיקר בגין תקנות וינוגרד.
אצל מגדל הירידה החדה ביותר בפרמיות – כמעט 12% ל־535 מיליון שקל במחצית. בחברת כלל ביטוח השחיקה בפרמיות הסתכמה בכמעט 7% ל־371 מיליון שקל, במנורה, השחקנית הגדולה בענף הביטוח המקיף, השחיקה עמדה על כ־6% ל־842 מיליון שקל ואילו ביטוח ישיר והפניקס הצליחו להציג שחיקה צנועה יותר של כ־3.5% ו־3.2% בהתאמה.
הסיבות לירידות המחירים הן בעיקר התחרות הגוברת וכניסתן של החברות הדיגיטליות לצד אמצעי מיגון חזקים יותר, המייתרים בעיני רבים את הביטוח המקיף.