חדשות    

מחירי ביטוח מקיף ירדו כמעט ב-8%

אם בעבר ביטוחי הרכב המקיף היו מהביטוחים המופקעים ביותר  כעת מסתמן שינוי מגמה לירידה בתעריפי הביטוח ובהכנסות של החברות. ב-2018   הרווח הכולל לפני מס בתחום הביטוחים המקיפים לרכב הסתכם בחמש חברות הביטוח הגדולות מגדל, כלל, הראל, הפניקס, מנורה, ובחברת הביטוח הישיר הגדולה ביותר ביטוח ישיר, לשיעור  723 מיליון שקל – זינוק של 50% בהשוואה ל־2017. המחירים נבעו בעיקר בגין תקנות וינוגרד.

אצל מגדל הירידה החדה ביותר בפרמיות – כמעט 12% ל־535 מיליון שקל במחצית. בחברת כלל ביטוח השחיקה בפרמיות הסתכמה בכמעט 7% ל־371 מיליון שקל, במנורה, השחקנית הגדולה בענף הביטוח המקיף, השחיקה עמדה על כ־6% ל־842 מיליון שקל ואילו ביטוח ישיר והפניקס הצליחו להציג שחיקה צנועה יותר של כ־3.5% ו־3.2% בהתאמה.

הסיבות לירידות המחירים הן בעיקר התחרות הגוברת וכניסתן של החברות הדיגיטליות לצד אמצעי מיגון חזקים יותר, המייתרים בעיני רבים את הביטוח המקיף.

 ההתייקרות של הביטוח המקיף בשנה שעברה נבעה בעיקר מתקנות וינוגרד, שנכנסו לתוקף לפני שנתיים והגדילו את הפיצוי שנדרשות חברות הביטוח לשלם למבוטחים בביטוחי רכב חובה בגין נזקי גוף. הסכום התגלגל לעלייה בתמחור של הביטוח המקיף. אבל כמובן שביטול התקנות  לא מגלגל את הסכום חזרה מטה אלא הסיבות שהזכרנו.
הסיבה המרכזית היא התחרות והשחקנית החדשה ליברה  שמציעה בכמה קטגוריות מחירים שוברי שוק. ליברה  אף מוציאה הרבה על פרסום. האגרסיביות של ליברה גרמה גם לחברות הביטוח המסורתיות  האחרות לפעול באופן דומה ולהגביר את מאמצי השיווק הישירים שלהם בתחום ביטוחי הרכב, ללא תיווך סוכני ביטוח, ואלו יצרו פלטפורמות דיגיטליות משל עצמן..עם זאת, ליברה מפסידה ולא ברור כמה תשרוד ואם המחירים יישארו בטווח זה, אלא אם כן תעבור לרווחיות.