שוק ההון    

סרצ'לייט רוכשת את השליטה בבזק ב-458 מיליון שקל

סר'צלייט תשלם עבור רכישת בזק 485 מיליון שקל ודוד פורר 97 מיליון שקל

קרן סרצ'לייט ודוד פורר רכשו את השליטה בבזק, לאחרי שאסיפת מחזיקי האג"ח של כל הסדרות בבי-קום ובאינטרנט זהב אישרו את העסקה ברוב של מעל 51%. בסדרה ג' של בי-קום נערכה הצבעה חוזרת. ההצבעה בסדרת החוב ג' של ביקום עברה ברוב של 81% לאחר שהראל הגיעה לפשרה עם סרצ'לייט והצביעה בעד העיסקה. עם זאת, באלטשולר שחם המשיכו להתנגד. העסקה מגיעה לאחר משא ומתן שהתפוצץ שש פעמים.

סרצ'לייט תשלם עבור השליטה 485 מיליון שקל. רוב  הסכום יגיע בשלב הראשון לקופת החברה האם בי-קום,  דרך אינטרנט זהב – בעלת השליטה בבי-קום, או ישירות בהזרמה לבי-קום שבה יחזיקו סרצ'לייט ופורר 75% מהמניות. פורר ישקיע בעסקה 97 מיליון שקל ויהיה השותף הישראלי של סרצ'לייט.

מחלוקת הנוגעת ליכולת הרוכשים להתחייב לשעבוד מניות בזק לחוב שיוותר בבי-קום לאחר ההסדר, הובילה את חברת הביטוח הראל להתנגד להסדר בהצבעות. דין ודברים בין הצדדים, שעירב את נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, הוביל לסגירת הפערים ולהתחייבותה של סרצ'לייט לכך כי בקופתה של בי קום לאחר ההסדר ייוותרו 860 מיליון שקל לפחות.

את העסקה הובילו מטעם סרצ'לייט דארן גלאט ובנקאי ההשקעות תומר ראבד. בי-קום מנוהלת על ידי עמי ברלב ואינטרנט זהב על ידי דורון תורג'מן. בנציגות בי-קום מכהנים עופר גזית ויאיר שלהב, ובנציגות אינטרנט זהב אדוארד קלר ושלומי ברכה.

השלמת העסקה מחכה לאישורים ממשרד התקשורת, משרד ראש הממשלה, השב"כ וכן הממונה על התחרות. אלו צפויים להימשך חודשים רבים. הצדדים יידרשו שוב לאשר אותו באסיפות הנושים ברוב של 75%.

בזק הוקמה בשנת 1980 כחברה ממשלתית האחראית על שירותי התקשורת בישראל. היא הופרטה במאי 2005 ונמכרה לקבוצת אייפקס-סבן-ארקין בראשות איש העסקים חיים סבן. לאחר חמש שנים מכרה הקבוצה את השליטה בבזק לחברת אינטרנט זהב מקבוצת יורוקום שבבעלות איש העסקים שאול אלוביץ', שהסתבך בפרשת 4000, ועתה עוברת השליטה לסרצ'לייט ולפורר.

המאבק על בזק: גד זאבי נגד סרצ'לייט

דוחות בזק: עולה ברווח הנקי אך יורדת בהכנסות