שוק ההון    

המאבק על בזק: גד זאבי נגד סרצ'לייט

ס'רצלייט מציעה לרכוש את אינטרנט זהב ב-235 מיליון שקל, אף שהצעתה נמוכה משל גד זאבי, התשלום שלה מיידי ובמזומן

קרן ההשקעות סרצ'לייט לא מוותרת מהר על בזק , אף  שבעבר אמרה כמה פעמים שתוותר על התמודדות. אבל אז ראתה שאיש העסקים גד זאבי הגיש הצעה לרכוש את החברה, וסרצ'לייט מציעה למעשה לרכוש את מניות אינטרנט זהב  ב-235 מיליון שקל,  165 מיליון שקל ישולמו במזומן, ו-60 מיליון שקל ישולמו במניות של ביקום. ההצעה של זאבי הסתכמה לעומת זאת ב-300 מיליון שקל עם תמורה נוספת בהתאם לעלייה בשער מניית בזק.

בעלי האג"ח של אינטרנט זהב יקבלו מסרצ'לייט 235 מיליון שקל, ובנוסף יש בקופת אינטרנט זהב כרגע 136 מיליון שקל. בשורה התחתונה יקבלו בעלי האג"ח 361 מיליון שקל בסך-הכול. מדובר בהצעה שהיא נמוכה מזו שהגיש גד זאבי אך מיד ומזומן – בניגוד להצעת זאבי, שבה חלק מהתמורה היה אג"ח ארוך חדש שיונפק.

באסיפת מחזיקי האג"ח של אינטרנט צפויים דיונים בשתי ההצעות שהגיעו והצבעה של מחזיקי האג"ח מול מי מהגופים להמשיך להתנהל ולמי מהם לתת תקופת בלעדיות לסגירת הסכם למכירת השליטה בבזק.

על-פי ההערכות, סביר להניח כי מחזיקי האג"ח של ביקום יעדיפו גם הם את הצעת זאבי. בהצעת סרצ'לייט יזרימו לביקום 250 מיליון שקל בהנפקת מניות חדשה, בעוד שבהצעת זאבי תסתכם ההזרמה ב-350 מיליון שקל, וברור שחברת ביקום ובעלי האג"ח שלה יעדיפו הזרמה גבוהה יותר.

בעבר מחזיקי איגרות החוב (סדרה ד') של אינטרנט זהב   דחו את ההצעתה של הקרן האמריקאית סרצ'לייט, אך היו מוכנים לדון עמה על שיפור התנאים – והמתינו להחלטתה; במקביל תמכו מחזיקי האג"ח באסיפתם גם בהצעה להתחיל רשמית בהסדר החוב.

אז חלו דיונים בנושא הסדר החוב, כאשר מחזיקי האג"ח מותירים לעצמם את האפשרות הנוספת להמשיך במגעים עם סרצ'לייט לשיפור הצעתה. עם זאת, אז סרצ'לייט הודיעה  שלא תדון בהצעתה וכי מדובר בהצעה סופית. סופי אך לא לגמרי

בעקבות הפסדי יס תפסיק בזק לחלק דיבידנדים