חדשות    

עדיקה של גולף: הפסדים ברבעון השני של 175 אלף שקל

דדי שוורצבר, עדיקה,

עדיקה היא רשת האופנה המקוונת מבית גולף. היא הציגה  לאורך השנים צמיחה מרשימה. ועדיין עושה זאת בסעיף ההכנסות. אבל גידול בהוצאות, הנובע מפתיחת חנויות חדשות, העביר אותה להפסד ברבעון השני ובמחצית הראשונה של 2019.

החברה סיימה את הרבעון השני של השנה עם עלייה של 29% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-31 מיליון שקל. השורה התפעולית הצביעה על רווח של 907 אלף שקל, עלייה של 6% לעומת הרבעון המקביל. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד נקי של 175 אלף שקל, לעומת רווח של כ-2,000 שקל ברבעון המקביל אשתקד.

עדיקה נוסדה ב-2011 על-ידי שוורצברג ועדי רונן,  והיא עוסקת בעיצוב ובשיווק מוצרי הלבשה, הנעלה ואופנת בית תחת המותג Adika, וכן בשיווק ובהפצה של מוצרים משלימים של מותגים אחרים, ובהם אדידס, ריבוק, Vans ועוד.

גם מספר הלקוחות הפעילים באתר החברה גדל ב-9% ברבעון האחרון, לעומת התקופה המקבילה, והגיע לכ-47 אלף.  עם זאת,  היקף סל הקניות הממוצע ירד  בכ-8% ועמד על 174 שקל.  זאת למרות שמספר העסקאות הכולל של החברה הציג  גידול של 51% לרמה של כ200- אלף ברבעון זה.

 עדיקה פתחה שתי חנויות נוספות: חנות בקניון עזריאלי בתל-אביב וחנות בקניון "אייס מול" באילת. בנוסף, ברבעון הנוכחי שלא מוזכר בדוח היא השיקה חנות אאוטלט במתחם הקניות בילו סנטר. כיום מפעילה החברה 8 חנויות: בדיזנגוף סנטר בתל-אביב, בקריון, בקניון הזהב בראשון-לציון, באשדוד, בבאר-שבע ובנוסף שלוש החנויות החדשות שנפתחו לאחרונה.

את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם הכנסות של כ-60 מיליון שקל, צמיחה של 33% לעומת התקופה המקבילה ב-2018. הרווח התפעולי שלה הסתכם ב-719 אלף שקל בלבד, ירידה של 73% לעומת התקופה המקבילה; והשורה התחתונה הצביעה על מעבר להפסד נקי של כ-1.1 מיליון שקל, לעומת רווח של 8.4 מיליון2 מאשר בכל הרבעון השני

דדי שוורצברג, מנכ"ל החברה הגיב לתוצאות שפרסמה החברה ומסר: "אנו שמחים לסכם את תוצאות הרבעון השני והמחצית הראשונה לשנת 2019 עם המשך צמיחה בפעילות החברה, על אף הסביבה העסקית המאתגרת והעובדה שבחודש אפריל השנה שרר מזג אוויר קר ביחס לשנים האחרונות שהשפיע על קצב המכירות והתמהיל.

"במהלך הרבעון הרווחיות הגולמית שבה לרמות אליהן עדיקה מכוונת, תולדה של מהלכים עסקיים ותפעוליים עליהם אנו שוקדים, ביניהם גיוון פריטים ומהלכים שיווקיים. בנוסף, בסוף הרבעון השקנו סניף עדיקה בעל עיצוב ייחודי תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בעזריאלי תל אביב, הזוכה לנגישות גבוהה. מיקומו האסטרטגי הפכו את הסניף למוקד משיכה של קהל לקוחות רחב מרחבי הארץ להתנסות בחוויית הקניה ותורם באופן משמעותי לכלל פעילות החברה.

"במקביל לפרסום תוצאות הרבעון אנו ממשיכים לפעול במרץ ליישום התוכניות העסקיות שלנו הכוללות המשך צמיחה בפעילות הליבה, לצד איתור ובניית מנועי צמיחה חדשים, בין היתר בחו"ל. אנו שמחים לדווח כי לאחר תקופת הדוח התקבלו אינדיקציות חיוביות ראשוניות לפעילות החברה הבינלאומית, אותה התחלנו ברבעון הראשון השנה, עם סך מכירות בחודש יולי בלבד מעל פי 2 מאשר בכל הרבעון השני.

"אנו ממשיכים להדגיש כי עדיקה תמשיך לפעול על סמך אינדיקציות חיוביות והתגברות עקבית בקצב הפעילות כפי שאנו חווים בשבועות האחרונים, ובהתאם ".לכך בכוונתנו להרחיב באופן מבוקר ומגודר את הפעילות וזאת בהתאם לרמת העניין מצד הקונים וקצב המכירות בפועל.

עדיקה: שחיקה ברווחיות ברבעון הרביעי

אתרי קניות ישראליים – טרמינלX או עדיקה?

.