חדשות    

עוד חברת לואו קוסט על סף קריסה: נורוייג'ן אייר סובלת ממחנק מזומן

נורוויג'ן אייר, חברת התעופה המוזלת השלישית בגודלה באירופה, על סף קריסה בשל מחנק מזומן. החברה רוצה לדחות בשנתיים את מועד החזרת התשלומים שלה לבעלי האג"ח, שעומדים על 380 מיליון דולר. כערבות היא מציעה את מקומות הנחיתה שלה בגטוויק, שדה התעופה השני העמוס ביותר בלונדון.

למרות הצמיחה המהירה החברה על סף קריסה.  בעבר נורוויג'ן הזמינה 222 מטוסים חדשים, וזו הייתה העסקה הגדולה ביותר בהיסטוריית התעופה של אירופה. אך ההתרחבות האגרסיבית הביאה לחובות גבוהים וכמעט ללא מרחב תמרון למקרה של תקלות, ואלו הגיעו. החברה נאלצה להפסיק את הטיסות בין אירלנד וצפון אמריקה בשל הקרקוע של 18 מטוסי בואינג 737 מקס שבבעלותה.
 מניית החברה קרסה, והמנכ"ל והבעלים הדומיננטי בחברה הודיע כי הוא פורש מתפקידו. עיכובים בתשלומים מחברות האשראי צמצמו את ההון שעמד לרשות החברה ברבעון השני של השנה ב-4 מיליארד קרונה (439 מיליון דולר) לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

כדי להתמודד עם המצב בחברה מנסים לדחות את מועד תשלום אג"ח לפירעון בדצמבר 2019 לנובמבר 2021. אג"ח נוספות לפירעון באוגוסט 2020 יידחו לפברואר 2022. בחברה מתכוונים לקיים פגישה עם בעלי האג"ח ב-16 בספטמבר כדי לדון בהצעה.

בשנה האחרונה קרסו כמה חברות לואו קוסט, ובהן  גרמניה איירליינס, גם החברה האיסלנדית וואו הכריזה כי היא על סף קריסה. החברות הזולות ביותר מתקשות לעמוד בהוצאות על הדלק במחירים הנמוכים שהן גובות. גם הניסיונות למצוא פתרונות יצירתיים כמו תשלום על מקום לרגליים, שירותי מזוודות ועוד לא צולחים והנוסעים מעדיפים את הזול על השירות העודף. אלא שעוד קיצוצים בהוצאות זה כבר קיצוצים בבטיחות ואלו כבר מסכני חיים. ייתכן שבקרוב נחזור לימים של טיסות במחירים שפויים ופחות טיסות תכופות לחו"ל.

חברת התעופה האיסלנדית WowAir לפני קריסה

חברת הלואו קוסט שמבקשת תשלום על מקום לרגליים

הוצאת דרכון לתינוק באינטרנט, בלשכה, בשדה התעופה ועוד – כמה עולה ומה צריך לדעת