חדשות    

חברת התעופה האיסלנדית WowAir לפני קריסה

איסלנדאייר הודיעה בסוף נובמבר 2018 כי היא מבטלת את הצעתה לרכוש את חברת הלואו קוסט וואו אייר  האיסלנדית , פחות מחודש לאחר שהכריזה על העסקה.

חברת התעופה האיסלנדית WOW air לפני קריסה, כך לפי דיווחים בתקשורת העולמית. כמו כן דווח שמבטלת טיסות ברחבי העולם.

איסלנדאייר הודיעה בסוף נובמבר 2018 כי היא מבטלת את הצעתה לרכוש את חברת הלואו קוסט וואו אייר  האיסלנדית , פחות מחודש לאחר שהכריזה על העסקה.

"הרכישה המתוכננת של איסלנדאייר את וואו אייר לא תצא לפועל", הודיע אז המנכ"ל הזמני של החברה, בוגי נילס בוגסון. "הדירקטוריונים וההנהלות של שתי החברות עבדו קשה על הפרויקט הזה, כך שהמסקנה הזו בהחלט מאכזבת". סקולי מוגנסן, מייסד ומנכ"ל וואו אייר אמר כי זה היה פרויקט מאתגר. "מההתחלה היה ברור כי מדובר במשימה שאפתנית להשלים את תנאי רכישת המניות בפרק הזמן הקצר הזה".

וואו אומנם אינה מקיימת כיום טיסות לישראל, אך היתה אמורה לשוב לטוס לארץ בקיץ.

במאי 2017 הודיעה חברת התעופה האיסלנדית הקטנה,  כי תקיים טיסות בין ישראל לאיסלנד. לצער הישראלים, המחירים היו נמוכים למדי: 99 דולר לכרטיס לרייקיאוויק ו-149 דולר לכרטיס הכולל המשך לארה"ב.

בקיץ 2018 הודיעה וואו כי תשוב לארץ לשלושה חודשים בלבד וגם פרסמה מחירים לקו. גם אז המחירים היו נמוכים: 180 דולר לטיסה לארה"ב העוברת דרך רייקיאוויק.

במסגרת פעילותה היא הציעה מודל הכנסות ייחודי, שבו היא הפכה את איסלנד לגשר בין אירופה לארה"ב – כדי שתוכל להציע טיסות לואו קוסט במחיר נמוך לחוף המזרחי בארה"ב. כך למשל, במסיבת העיתונאים שבה הודיעה החברה כי תשוב לפעול בישראל, אמרה החברה כי תציע כרטיס טיסה בכיוון אחד לארה"ב ולוונקובר שבקנדה עם עצירה באיסלנד החל ב-199 דולר.

בענף התעופה המקומי טענו אז כי המחירים שהציעה החברה היו לא הגיוניים: "אי-אפשר למכור כרטיסי טיסה במחירים כאלה ליעדים רחוקים כמו צפון אמריקה, גם לא בלואו קוסט. אפשר אולי לעשות זאת בכמה כרטיסים עבור שיווק ומשיכת כותרות, אבל זה לא מחיר שמכסה עלויות ובטח שגם לא מרוויח

מי שתלה בה תקווה הוא שר התחבורה ישראל כץ, שהקפיד להדגיש כי וואו היא המפתח לטיסות זולות לארה"ב. לפי הודעת משרד התחבורה ב-2017, הסכם התעופה שיזם כץ מאפשר לראשונה לבצע טיסות לואו קוסט בין ישראל לארה"ב ומהווה חלק מן ההסכם "המאפשר לישראלים לרכוש כרטיסים ליעדים חדשים במחיר מיוחד".

קריסתה של וואו אייר מצטרפת לקריסת גרמניה איירליינס בפברואר ולקריסת איירברלין ומונרך בשנה שעברה. וואו אייר היא חברה צעירה יחסית, שהחלה לפעול רק ב-2012.

גרמניה איירליינס פשטה רגל. הנוסעים כנראה לא יפוצו

השיטה שמעצבנת את חברות התעופה: ככה תשיגו טיסות מוזלות!