חדשות    

גרמניה איירליינס פשטה רגל. הנוסעים כנראה לא יפוצו

צילום: ויקיפדיה

דרכנו היחידה היא להודיע על חדלות פרעון, אמר מנכ"ל החברה

חברת התעופה גרמניה איירליינס הכריזה על פשיטת רגל. בכך  בוטלו מיד כל הטיסות של החברה בעולם, כולל הטיסות לישראל.

מנכ"ל החברה הגרמנית, קרסטן בלקה, הודיע על פשיטת הרגל הדרמטית: "בסוף לא הצלחנו לייצר מימון המיועד לכסות את צרכינו לנזילות חיובית, ואנו מצטערים על כך. הגענו למצב שבו דרכנו היחידה היא להודיע על חדלות פרעון. עובדינו יושפעו ממהלך זה באופן מיידי. תמיד פעלנו כצוות וכמיטב יכולתנו כדי להבטיח עבודת טיסה מהימנה ויציבה".

ההודעה גרמה לביטול הטיסה של גרמניה איירליינס מדיסלדורף לתל אביב אתמול, 4 בפברואר.עוד  צמד טיסות היום, 5 בפברואר לברלין ולדיסלדורף, בוטלו. וכאמור, כל טיסותיה המתוכננות  של גרמניה איירליינס מבוטלות אף הן.

אומנם לפי הודעת החברה הלקוחות יכולים לפנות אל סוכני הנסיעות לקבלת פיצוי, אלא שרוב טיסות גרמניה איירליינס מוזמנות ללא סוכנים, ומכאן שלנוסעים אין שום דרך לתבוע את כספם בחזרה.

גרמניה אירליינס אינה חברה שמפעילה טיסות רבות בישראל. בשנה שעברה הטיסה החברה רק 0.6% מכלל הנוסעים בנתב"ג – כ-150 אלף במספר.

החברה הפעילה 14 טיסות שבועיות לישראל הפועלים דרך נתב"ג: 4 טיסות לדיסלדורף, 5 טיסות לברלין, 2 להמבורג, ועוד טיסה אחת לנירנברג. החברה החלה לפעול בישראל במאי 2015 כשהטיסה הראשונה היתה להמבורג.

אומנם אירליינס היא חברה קטנה אבל היא מגיעה לאחר פשיטת הרגל של אייר ברלין, בעבר חברת התעופה השנייה בגודלה בגרמניה,  ב-2017. זאת לאחר שבעלת המניות, חברת איתיחאד איירווייז, הפסיקה את המימון שלה לאחר שנים של הפסדים.

הסיבה לפשיטת הרגל לפי המנכל היא העלייה במחירי הקרוסן, הפיחות של היורו מול הדולר, ועלויות תחזוקה גבוהות מהמצופה. "לצערנו לא היינו מסוגלים להשלים את המאמצים הפיננסיים שלנו כדי לכסות את בעיות הנזילות קצרות הטווח שלנו", אמר והתנצל בפני הלקוחות והעובדים שהצליחו לפעול בנאים קשים בשבועות האחרונים.", אמר.

מה ההבדל בין הליך פשיטת רגל להוצאה לפועל

מהו תהליך פשיטת רגל ומי רשאי לבקש אותו

פשיטות רגל: פסקי דין חדשים עושים סדר