חדשות    

עיריית בת יםבטלת את מיזם הקאנטרי קלאב וצפויה לתביעת ענק

עיריית בת ים הודיעה על ביטול התוכנית לבנייה בקרקעות מתחם הקאנטרי קלאב.  לפי המכתב שהעבירה העירייה ליזמים לפני כמה חודשים  נכתב כי החליטה לממש סעיף בהסכם המאפשר את ביטולו "מטעמי נוחות", ובספטמבר אכן החליטה  לבטל את ההסכם. היזמים מצדים מאיימים בתביעה של מיליוני שקלים.

הסכם הקאנטרי", נחתם בתחילת 2014. התוכנית שבהסכם חשובה בשל קרבתה לקו הרכבת הקלה ובשל התוספת המשמעותית של שטחי מסחר ותעסוקה לעיר.  העירייה, בראשות ראש העיר דאז יוסי בכר, החליטה לקדם תוכנית שתוכל לספק הכנסות לעיר ותגדיל את שטחי המסחר והתעסוקה וכן את היקף מבני הציבור שברשות העירייה. לצורך קידום התוכנית גובשה עסקת קומבינציה בין העירייה ליזמים,.

היזמים הגיבו במכתב משלהם ובו נטען כי ביטול התוכנית מגיע ממניעים פוליטיים שנוגדים את טובת הציבור.  במכתבמציינים היזמים  כי ביטול ההסכם יחייב את העירייה להחזיר ליזמים 50 מיליון שקל עבור הוצאות ולשלם להם פיצויים בגובה של עד מאות מיליוני שקלים. מנגד, הם טוענים כי העסקה הנוכחית תכניס לקופת העירייה נכסים בהיקף של 400 מיליון שקל ודמי ארנונה בגובה 60 מיליון שקל בשנה.

עסקת הקאנטרי

עסקת הקאנטרי מתייחסת לשני מתחמים. הראשון הוא מתחם הקוממיות, בפינת הרחובות הקוממיות ומנחם בגין, שם יש כיום מגרשי טניס ובריכה עירונית והיא מאושרת למגורים, מסחר ותעסוקה; השני הוא מתחם המלאכה, בין הרחובות המלאכה, אהוד קינמון ואורט ישראל, שטח הכולל כיום בתי מלאכה וייעודו תעסוקה ובידור.

לפי התוכנית ייבנו מגדלים של עד 43 קומות למגורים, עד 31 קומות לתעסוקה, עד 5 קומות למבני ציבור ועד 4 קומות למתקנים הנדסיים. בהיקפי בנייה מדובר ב־500 דירות, 53.7 אלף מ"ר תעסוקה ו־6,000 מ"ר למסחר. ארבעה דונם מיועדים לשטחי ציבור ומבני ציבור.

לאחר הרבה שנות תכנון, אושרה התוכנית סופית במרץ האחרון על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב וקיבלה תוקף. אלא שהבחירות לרשויות המקומיות טרפו את הקלפים: צביקה ברוט  זכה בבחירות לראשות העירייה, וכעבור זמן מה נסוג מהחלטת הקאנטרי. באוגוסט שלחה העירייה מכתב ליזמים, וטענה כי הנסיבות בעיר השתנו לנוכח החמרה במצבה הפיננסי של העירייה, וכי ההסכם והתוכנית אינם מאפשרים לעירייה את מימוש מלוא הפוטנציאל של הקרקע. בספטמבר בוטל ההסכם.

. ברוט אמר בישיבה כי "העירייה צריכה ללכת לתוכנית חדשה שתכלול מתחם קאנטרי ומגרשי טניס, אם כי אין הכרח שיהיו דווקא בקרקע זו, ותכלול פחות דירות ויותר מסחר ותעסוקה.זה ייתן תמורה הרבה יותר טובה לתושבי העיר ולקופת העירייה"..

שניים רבים ומפסידים: עיריית בת ים ותאגיד המים אחראים למכשול מסוכן