חדשות    

עיריית תל אביב יוצאת בדרישות מחברות השכרת הקורקינטים והאופניים

מהדרישות: אין לחסום או לגרום הפרעה במעברים ציבוריים, ויש להקפיד להשאיר מעבר חופשי ברוחב שני מטרים לפחות על המדרכה

לא רק בעולם, גם לעיריית תל אביב נמאס מהקורקינטים והאופניים להשכרה הזרוקים ברחבי העיר, וחוסמים לא פעם מדרכות וחניות. העירייה שלחה בסוף ינואר מכתב לחברות המשכירות כלים שלא מחוברים לתחנות עגינה – כמו ווינד ובירד, ליים, שמשכירות קורקינטים חשמליים, ומובייק, שמשכירה אופניים –  ובו איימה לנקוט אמצעים משפטיים ואף להחרים כלים אם יופרו כללים עירוניים חדשים.

עוד נכתב: "פעילותכם במרחב הציבורי בתחום תל־אביב־יפו מתקיימת ללא היתר ונבחנת בימים אלו בידי העירייה". במכתב דרישות מהחברות לגבי מיקום חניות האופניים בעיר, אותן יידרשו לאכוף מול לקוחותיהן. בניגוד לשירות השכרת האופניים העירוני תל אופן, שנשען על תחנות עגינה קבועות לשם חוזרים האופניים בתום ההשכרה, חברות אלו מפזרות את הכלים ברחבי העיר, והלקוחות יכולים לאסוף ולהשאיר אותם בכל מקום.

מהדרישות שהופיעו במכתב: אין לחסום או לגרום הפרעה במעברים ציבוריים, ויש להקפיד להשאיר מעבר חופשי ברוחב שני מטרים לפחות על המדרכה. עוד דורשת העירייה כי הכלים לא יושארו במרכז מדרכות, אלא רק צמוד לקירות ולאבני שפה. על הכלים שלהן נאסר לחסום כניסות לבתים, תחנות אוטובוס וכניסות למבנים, ויש להעמידם במרחק של שני מטרים לפחות מבתי עסק וחלונות ראווה.

דרישות נוספות הן שיושארו בגינות ציבוריות, בשטחי שבילי אופניים ובחניות. אין להשאיר מעל 2־3 כלים יחד, מלבד במקומות הבאים: בכניסה לתחנות הרכבת; בכניסה למרכזי תחבורה, כמו מסוף רדינג, ארלוזורוב, מרכזית ומסוף כרמלית; ובכניסה למוסדות ספורט כמו אצטדיון בלומפילד, היכל מנורה מבטחים, אצטדיון הספורט בהדר יוסף והיכל שלמה סיקסט.

העירייה הזהירה את החברות כי אם תיאלץ להחרים כלים, היא תחייב אותן בהוצאות פינוי ואחסנה. העירייה ציינה שהמכתב נובע מתלונות רבות של תושבים על המטרד שיוצרים הכלים, שזוכים לפופולריות בקרב תושבים אחרים ומבקרים בעיר, בשל קשיי התנועה והחניה בה. ההשלכה של  דרישות העירייה היא שחברות ההשכרה יצטרכו להפעיל סדרנים, ולצאת לקמפיין הסברה למשתמשים ולאספנים – אלו שאוספים בתשלום את הכלים לטעינת לילה, ומחזירים אותם בבוקר לרחוב.  עיריית תל אביב ממשיכה בתקנות שהופעלו בעולם לאחר שתושבים זועמים זרקו לפח או לים כלים שחסמו את דרכם.  אובר הודיעה לאחרונה שבכוונתה לפתח אופניים אוטונומיים  שיחסכו את הבלגן ברחובות, ובינתיים מחפשת חברת השכרה פעילה לשתף איתה פעולה.

קורקינטים בתל אביב – הכל על אפליקציות הקורקינטים החשמליים

מובאיט, מיקרוסופט וטום טום מציגות: כלי ניווט המשלב תחבורה ציבורית, חניה וקורקינטים.

אייל ברקוביץ; נכנס לתחום הקורקינטים החשמליים

באובר משיקים קורקינטים ללא נהג