אחזקת דירה    

עשה זאת בעצמך תיקון מכונת כביסה – כמה חוסך ומתי לקרוא לטכנאי?

מעודכן ל-12/2019

בעיות במכונת כביסה קורות לא אחת, יש נזילות, המכונה לא מושכת את האבקה, הדלת לא נפתחת, הסחיטה לא עובד  ועוד. הרבה פעמים בדיקה שלכם יכולה לחסוך  המון כסף ולא תצטרכו לקרוא לטכנאי. הנה כמה דוגמאות.

נזילה: הרבה פעמים אנחנו מוצאים שהמכונה נוזלת. במקרה כזה יש לבדוק אם הבעיה בביוב או במכונה. כדי לבדוק יש להפעיל את המכונה, אחרי כמה דקות שנכנסים בה המים, יש להעביר אותה לסחיטה.  אז בדקו את הצינור. הרבה פעמים המים גולשים מהצינור וזה נראה שזה מהמכונה. אז מגלים שפשוט הצינור נסתם, מנקים אותו ומחברים מחדש, ולא צריך לקרוא לטכנאי.

אבקת הכביסה נשארת במכונה:  הרבה פעמים האבקה נשארת במכונה, לעתים היא מתקשה וגורמת לתקלות. מה צריך לבדוק? במקרה כזה צריך לבדוק את לחץ כניסת המים למכונה. כדי לעשות זאת צריך לסגור את הברז שמאחורי המכונה, להוציא את הצינור ואת ההברגה ובאמצעות כלי קיבול לבדוק את לחץ המים. ברוב המקרים הלחץ תקין, כי אם הייתה בעיה היא גם תופיע בברזים אחרים. ולפעמים המכונה מסמנת שהלחץ לא תקין. סגרו את המים ופתחו את הצינור ובדקו בסנן אם יש אבנית. אם כן נקו והחזירו את הצינור ובדקו את הסנן הנוסף. לאחר שהחזרתם את הצינור ואת הסננים בדקו אם האבקה יורדת. יורדת? לא צריך לקרוא לטכנאי.

דלת לא נפתחת: סיימתם את הכביסה? נגמרה התוכנית, אך הדלת לא נפתחת אפילו אחרי עשר דקות. חכו עוד עשר דקות ונתקו את המכונה. בדופן של המכונה באזור הנעילה תנו אגרוף במכה חזקה. לרוב המנעול ישתחרר. אם הבעיה לא נפתרה יש צורך בקידוח ובהברגה או שתזמינו טכנאי.

הסחיטה לא פועלת: 

בעיות בסחיטה נובעות לא פעם מכמות לא נכונה של כביסה, כמות קטנה מדי או עמוסה מדי. סיבה נוספת היא כי הפילטר לא נקי.

רעש רב מדי:

אומנם יש סיבות רבות לרעש מהמכונה, אבל הסיבה המובילה היא חפץ שתקוע בתוף, סיכה, מטבע וכדומה. בדקו אם אין חפץ תקוע ולא תצטרכו לקרוא לטכנאי.

כביסה עם ריח רע:

לרוב אם הכביסה עם ריח במיוחד, הבעיה היא במגירת אבקת הכביסה. החיידקים שמצטברים שם יוצרים ריח רע שמגיע גם לבגדים. פשוט צריך לנקות את המגירה. כך גם אם הכביסה מלוכלכת יש לבדוק את הסבונייה ולנקות אותה

מתי כן כדאי לקרוא לטכנאי:

אם המכונה אינה נדלקת למרות שהיא מחוברת לחשמל, המים לא מתחממים, התוף לא מסתובב או שהמכונה רועדת, כדאי לקרוא לטכנאי.

כמה זה חוסך לכם:

רק עבור ביקור טכנאי תשלמו 150-250 שקל, כשיש תיקון קטן המחירים מתחילים ב-350 שקל ומגיעים לעיתים גם ל-800 שקל, תלוי בדגם המכונה. בהרבה מקרים כאמור אתם יכולים לחסוך את ביקור הטכנאי בכלל ואף את עלות הפעילות שלו לתיקון המכונה.

עשה זאת בעצמך: איך לתקן קודן ברכב לבד והאם זה כדאי

עשה זאת בעצמך שיפוצים: מתי אפשר לחסוך ומתי צריך איש מקצוע

עשה זאת בעצמך שולחן לסלון – וחסכו מאות שקלים