שיפוצים    

עשה זאת בעצמך שיפוצים: מתי אפשר לחסוך ומתי צריך איש מקצוע

 

אופנת העשה זאת בעצמך לא פסחה על ענף השיפוצים.  שיפוץ דירה קומפלט יכול להגיע גם ל-150 אלף שקל. הצעד שרובנו יכולים לעשות בקלות הוא צביעה, אך לא רק, גם בניות קיר גבס, טפטים,   הוספת פרקט ועוד. כך שהחיסכון מהותי.

אם החלטתם שאתם רוצים לשפץ בעצמכם את הבית יש כמה דברים שכדאי שתדעו. בצביעה נעדיף לקחת כמות גדולה  של צבע ממה שצריך, כך שיהיה לנו מספיק לתיקונים ולתוספות. העדיפו טפט על קיר בריקים. עלות הקיר והעבודה להתקנות הם עצומים. מחיר קיר 150-300 שקל למטר לעומת טפט שניתן להזמין באינטרנט בעשרות דולרים בודדים ל-10 מטר.

אם אתם רוצים לתכנן בית או שיפוץ מהותי בבית, אתם יכולים להיעזר בתוכנות אדריכלות או עיצוב פנים. רובן חינמיות כמו דיזיין אנד רום, הום סטיילר, רומל ואחרות.

אם אתם רוצים להחליף ריצוף, העדיפו פרקט למינציה. זו הדרך החסכונית ביותר. זה גם קל יותר לעשות בעצמך וחוסך עשרות אחוזים לעומת אופציות אחרות.

מתי להביא איש מקצוע ומתי לעשות בעצמכם

הכלל הראשון לעבודות עשה זאת  בעצמך הוא  שיש לכם את הזמן ואתם יכולים לעשות זאת בעצמכם. העבודות שממש טובות לזה הן עבודות  עיצוב פנים המשקפות את טעמכם, אך עדיין כדאי להיוועץ עם מומחים בתחומם. העבודות שלא כדאי לעשות הן בעיקר עבודות חשמל הדורשות הכשרה וגם מסוכנות.

גם שבירת קירות לא מומלצת בלי ייעוץ של גורם מקצועי. אתם עלולים לפגוע בקירות תומכים וכך לסכן את כל המבנה. גם עבודות צנרת מומלץ שייעשו על ידי שרברב מנוסה. גם גרנית ואריחים הם חומרים יקרים הדורשים מדידה מדויקת וכל טעות עלולה לעלות לכם הרבה כסף.

אושר לקריאה שניה ושלישית – קבלני שיפוצים יתנו אחריות על העבודה