שוק ההון    

פוקס רוכשת את מלוא השליטה ביבואנית מותג הגלישה בילבונג

פוקס קרדיט צילום יחצ

פוקס הודיעה כי תרוכש את יתרת המניות בבילי האוס, יבואנית בילבונג, ב-24 מיליון שקל

קבוצת פוקס הודיעה כי היא רוכשת  את יתרת המניות (50%) בחברת בילי האוס, יבואנית מותג הגלישה בילבונג, ב-24 מיליון שקל.

עד עתה החזיקה פוקס ב-50% מבילי האוס, חברת אפי האוס בע"מ, שבעבר הייתה בבעלותה של המייסדת אפי האוס ז"ל. לאחר מותה עברו המניות לשתי בנותיה, שהיו קטינות, והיו בידי אפוטרופוס.

לבילי האוס הזיכיון הבלעדי למכירת מוצרי גלישה של המותגים בילבונג וקוויקסילבר בישראל. כמו כן היא עוסקת ביבוא ומכירה של מוצרי גלישה ואביזרים נלווים, ומוצרי אופנת ספורט אתגרי. לחברה 38 חנויות בארץ והיא משווקת גם לחנויות סיטונאיות.

קבוצת פוקס צפויה להגדיל את פעילותה בתחום מוצרי הגלישה לאחר שלאחרונה התקשרה חברת בילי האוס בהסכם עם UG Manufacturing Co Pty Ltd במסגרתו קיבלה זיכיון בלעדי להקמה של חנויות Boardriders בישראל, שימכרו, בין היתר, את המותגים DC Shoes, קוויקסילבר ורוקסי.

לאחר השלמת העסקה תכניס פוקס את תוצאות בילי האוס לדו"חות הקבוצה, והיא צפויה לרשום רווח של כשישה מיליון שקל על השקעתה.

אפי האוס הקימה את חברת בילי האוס בשנת 1999 ביחד עם בעלה לשעבר צחי האוס, שאת חלקו היא רכשה במהלך השנים. בשנת 2006 רכשה קבוצת פוקס שבבעלות הראל ויזל 50% מבילי האוס בתמורה ל-19.5 מיליון שקל ואפי האוס המשיכה לנהל אותה, עד פטירתה ממחלה קשה בהיותה בת 45, במאי 2015.

בחודש שעבר דיווחה פוקס על תוצאות הרבעון הראשון של 2019, בהן רשמה עלייה של כ-19.6% בהכנסות, ומעבר להפסד של 7.2 מיליון שקל בשורה התחתונה. הגורמים המרכזיים להפסד ברבעון הראשון יוחסו לירידה בשולי הרווח הגולמי לכ-54.1% לעומת כ-56.3% ברבעון המקביל.
בחברה ציינו כי הירידה ברווחיות הגולמית מוסברת בעיקרה בעיתוי חג הפסח שחל השנה ב-19 באפריל והביא להתארכות מבצעי סוף עונת החורף אל תוך חודש מרץ 2019 ובשל כך לירידה בשיעורי הרווח הגולמי ברבעון הראשון שלהשנה, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד בו חל חג הפסח ב-30 במרץ ומכירות החג וקולקציית הקיץ המאופיינות בשיעורי רווח גולמי גבוהים באו לידי ביטוי ברבעון הראשון אשתקד