חדשות    

פינוי-בינוי בגבעת אולגה – 274 דירות במקום 36 דירות

על פי התוכנית בגבעת אולגה בחדרה יוקמו שני מגדלים בני 33 ו-25 קומות, ובהם 274 דירות. בדיון שנערך בוועדה המחוזית  הוחלט לאפשר הוצאת היתר בנייה לפרויקט לפני השלמת הפרויקטים התחבורתיים; זאת משום שהיקף הדירות החדשות בו קטן יחסית

אושרה להפקדה תוכנית פינוי בינוי בחדרה ברחוב הגדוד העברי בשכונת גבעת אולגה. על פי התוכנית ייהרסו שלושה בניינים הכוללים 36 דירות. במקומם יוקמו שני מגדלים בני 33 ו-25 קומות, ובהם 274 דירות בסך הכל. במהלך תקופת ההפקדה ניתן להגיש התנגדויות לתוכנית או לחלקים בה; לאחר תום הדיון בהתנגדויות התוכנית תקבל תוקף סופי והפרויקט יצא לדרך.

את התוכנית מקדמת חברת ארזים מקבוצת אורון אחזקות, שבשליטת האחים גיל ויואל עזריה. רק לאחרונה קיבלה תוקף תוכנית המתאר להתחדשות גבעת אולגה, עם פוטנציאל להוספה של כ-5,000 דירות לשכונה הממוקמת על שפת הים. תוכנית המתאר הזו מחלקת את השכונה לחמישה מתחמים, ומגדירה את עקרונות ההתחדשות בכל אחד מהמתחמים.

תוכנית הפינוי בינוי ברחוב הגדוד העברי היא הראשונה שתצא לפועל על בסיס אותה תוכנית המתאר, ונראה כי לפחות בשנים הקרובות גם לא תהיה נוספת. הסיבה היא שבמסמכים להתחדשות עירונית בעיר נכתב כי היתר בניה ל-500 יחידות הדיור הראשונות יינתן רק לאחר שיושלם הפרויקט להרחבת כביש החוף בקטע שבין מחלף אולגה צפון ומחלף אולגה דרום, ולאחר השלמת סלילתה של דרך יצחק שמיר, שמחברת את מחלף אולגה לכביש 4 במזרח. מדובר בפרויקטים שיושלמו, על פי הערכות, רק בעוד ארבע שנים. כך קיוו בשכונה למנוע עומסי תנועה בכניסה וביציאה לעיר..

בדיון שנערך בוועדה המחוזית  הוחלט לאפשר הוצאת היתר בנייה לפרויקט לפני השלמת הפרויקטים התחבורתיים; זאת, משום שהיקף הדירות החדשות בו קטן יחסית, ואינו מצדיק עיכוב של ארבע שנים.

על גבעת אולגה

גבעת אולגה היא שכונה במערב העיר חדרה השוכנת על חוף הים התיכון. היא גובלת במזרחה בכביש החוף. השכונה הוקמה בשנת 1949 וקרויה על שם אולגה חנקין, אשת גואל אדמות חדרה יהושע חנקין ומנשות העלייה הראשונה

גבעת אולגה מתחלקת לגבעת אולגה א' וב' והשכונה נבנתה רבדים רבדים. כיום ישש בה תשעה רבדים. האחרון שבהם נבנה מ-2009 ועד ימים אלו.

התחדשות עירונית בגבעת אולגה: בנייה לגובה

שבעה מתחמי התחדשות עירונית: בין היתר בקריית גת, ראש העין ולוד

תוכניות פינוי-בינוי: הממשלה מאשרת, העירייה מעכבת