פיקדונות    

פיקדון שמש בבנק ירושלים – ריבית של עד 2.2% בשנה

בנק ירושלים

בנק ירושלים מציע ללקוחות כל הבנקים פיקדונות דיגיטליים בריבית אטרקטיבית. האסטרטגיה הזו של הבנק נועדה להגדיל את כמות הלקוחות של הבנק, כאשר כדי לפתוח פיקדון לא צריך לפתוח חשבון עו"ש, אלא חשבון פיקדון דיגיטלי, שניתן לפתוח דרך האינטרנט. האסטרטגיה הזו של הבנק אמנם מצליחה לשכנע לא מעטים להעביר סכומים לפיקדונות הבנק, ועדיין רוב הציבור משקיע בפיקדונות ומקבל קרוב לאפס ריבית.

בבנק ירושלים מציעים לדוגמה את פיקדונות שמש – פיקדונות בריבית שעולה עם תחנות יציאה אטרקטיביות. הפיקדונות האלו מאפשרים לבצע מצד אחד – השקעה לטווח ארוך, ומצד שני – נשמרת היכולת למשוך את הכסף לפני סיום התקופה הארוכה. כלומר, אתם יכולים להשקיע בפיקדון של 5 שנים, אבל להחליט לבסוף למשוך את הכסף אחרי שנה, או אחרי שנתיים, או שלוש או ארבע. יש תחנות יציאה כל שנה. כמובן שהריבית הגבוה ביותר תהיה בתקופה הארוכה – ככלל, חשוב לזכור ככל שהכסף מושקע לטווח ארוך יותר, כך הריבית/ תשואה אמורה להיות גבוהה יותר.

הפיקדון הזה עשוי להתאים לכאלו שיש להם כסף פנוי ואין להם מטרה מוגדרת קצרת מועד, וכן למי שמעוניין להרוויח קצת יותר ממה שנותנים על פיקדונות סטנדרטיים.

בבנק ירושלים מציעים פיקדונות שמש לשלוש שנים ולחמש שנים. נתחיל דווקא מהפיקדון לחמש שנים – בפיקדון הזה   הריבית לשנה הראשונה היא 1%, והיא עולה ב-0.4% החל מהשנה השלישית. זה עובד כך – בשנתיים הראשונות, הריבית לכל שנה היא 1% – וזה ממש לא רע ביחס לאלטרנטיבות הקיימות כיום. בשנה השלישית הריבית היא 1.4%, בשנה הרביעית 1.8%, ובשנה החמישית – 2.2%.

בפיקדון לשלוש שנים הריבית בשנה הראשונה היא 0.6%, בשנה השנייה 1% ובשנה השלישית 1.4%.

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
מק"מ (מלווה קצר מועד) – כל מה שצריך לדעת והאם הוא מהווה אלטרנטיבה לפיקדוןנות שקליים?
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
פיקדון מובנה – מדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
פיקדונות מובנים – עדכון של פיקדונות מובנים
 מחשבון פיקדון – ככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה