מובייל וגאדג'טים    

פלאפון משדרגת את הטכנולוגיה שלה ליכולות של דור רביעי

IPHONE X
מעודכן ל-04/2019

פלאפון משדרגת את היכולות שלה, לשיפור המצבים האפשריים לשיחות קוליות ויצירת שיחות בויי-פיי כשאין רשת סלולרית זמינה

פלאפון משדרגת את הרשת הסלולרית שלה וומטמיעה טכנולוגיית ה-IMS  המאפשרת לעשות כמה פעולות במקביל בליבת הרשת של החברה, יחד עם הוספת תמיכה בטכנולוגיית VoLTE לשיחות קוליות על גבי רשת הדור הרביעי (LTE) ו-WiFi Calling לשיחות על גבי רשת ה-WiFi.

החברה עדכנה את הטכנולוגיה באמצעות ציוד של חברת אריקסון. כך יתאפשר ניצול יעיל יותר של משאבי הרשת, ויתווספו שני השירותים החדשים שנועדו לספק למשתמשים יכולות לניהול שיחות קוליות במצבים שבהם קליטת רשת הדור ה-3 של החברה לא מאפשרת ניהול שיחות תקינות.

רשת הדור הרביעי LTE נמצאת בשימוש כמה שנים בישראל,ונועדה לתמוך רק בהעברת מידע,ואילו השיחות עצמן מבוצעות על גבי רשתות דור 2 או 3. כאן נכנסת לשימוש טכנולוגיית ה-VoLTE (ר”ת Voice over LTE) המאפשרת ניהול שיחות על גבי רשת דור 4.

בדומה ל-VoLTE, טכנולוגיית ה-Wifi Calling מאפשרת ניהול שיחות על גבי רשת ה-Wifi של המשתמש כאשר אין רשת סלולרית זמינה. שתי הטכנולוגיות החדשות זמינות באופן מיידי במכשירים תומכים ואינן דורשות שימוש בתוכנה יעודית.

לדברי אילן סיגל, סמנכ”ל שיווק פלאפון:

"פלאפון מכירה בצורך של הלקוח להיות מחובר וזמין מכל מקום ובכל זמן כמו גם את הציפייה לקבל מחברת הסלולר שירות מתקדם, איכותי וחדשני ליצירת חוויה מעולה. בשנים האחרונות הובלנו מהלכים רבים והשקנו שירותים מתקדמים וחדשנים לטובת הלקוח. שיפרנו ושדרגנו את יכולות לרשת המהירה בישראל על ידי הטמעת טכנולוגית 4X4MIMO ו-BEAM FORMING, QAM256. אנו ממשיכים להשקיע ברשת והטמעת מערכת ה-IMS מאפשרת לספק ללקוח מעטפת שירותים מתקדמים וחדשניים נוספים, כשירות VoLTE & Wifi calling המקנים ללקוח איכות שיחה משופרת וגבוהה וזמינות מירבית".

בזק – הרווח צנח ב-45% לכ-195 מיליון שקל; שווי פעילות פלאפון מוערך ב-3.9 מיליארד

מכרז משרד התקשורת נחתם: 6 חברות זכו במכרז להפעלת רשתות הדור הרביעי בסלולר