חדשות    

פריצת דרך: סלקום חתמה על הסכם קיבוצי עם עובדיה

אבי גבאי ומיה יניב – צילום:יח"צ

מעודכן ל-04/2021

ההסכם הייחודי כולל: פנסיית גישור, יציבות תעסוקתית והטבות כלכליות משמעותיות

עידן חדש בסלקום: הנהלת החברה  חתמה אתמול עם עובדיה על הסכם קיבוצי לשלוש שנים, המשפר את תנאיהם של אלפי עובדי קבוצת סלקום. ההסכם נחתם בין מנכ"ל סלקום אבי גבאי; יו"ר ועד עובדי קבוצת סלקום, מיה יניב; ויו"ר איגוד האינטרנט, ההייטק והסלולר בהסתדרות, יקי חלוצי – לאחר משא ומתן מורכב ולאחר שהצדדים הגיעו להסכמות. 

סעיפי ההסכם הקיבוצי כוללים, בין היתר, תוספת שכר ממוצעת של 3% שתשולם לעובדים בשנים 2022 ו-2023; השתתפות ברווחי החברה – 12.5% מכל סכום מעבר ל-400 מיליון שקל רווח תפעולי בשנה, יועבר לעובדים בחישוב רבעוני, בצורת מענק השתתפות ברווחים; גישור לפנסיה – עובדים ועובדות שיגיעו לגיל 60 יוכלו לבקש לפרוש בתנאים מיטיבים, המאפשרים קבלת פנסיית גישור, עד לגיל פרישה 67 לגברים ונשים כאחד; וגם סעיף תקדימי המכונה "יציבות תעסוקתית", שנועד למנוע זעזועים ופיטורים המוניים בקבוצה.

כמו כן, על פי ההסכם, שכר המינימום בחברה ימשיך ויעמוד על כ 7% מעל לשכר המינימום הקבוע בחוק, העובדים ימשיכו לקבל תשלום שנתי מוגדל בסך 1,000 שקלים בשנה עבור ביגוד, וערך יום ההבראה ימשיך להיות מקובע על סכום של כ -500 שקלים ליום.

כמו כן, על פי ההסכם, לאחר 3 שנים בחברה כל עובד יהיה זכאי לקרן השתלמות לפי בחירתו, כאשר שיעורי ההפקדות מטעם המעביד יעמדו על השיעור המקסימלי של 7.5% מהשכר.

ההסכם הקיבוצי בסלקום מהווה גם בשורה חשובה לעובדים בעלי משפחות: החל מהשתתפות בתשלום בגין גני הילדים, דרך תשלום שנתי בגין קייטנות, ועובדת שתלד תהיה זכאית לשבוע חופשה נוסף על חשבון החברה בנוסף לחופשת הלידה. בנוסף, החברה תשיק קרן מלגות ללימודים אקדמיים לעובדים ולילדיהם; הגדלת תקציב הרווחה, מעבר לתקציב הרווחה הקבוע בהסכם, הוסדר מנגנון חדשני שהופך את כלל עובדי החברה לשגרירים, כך שכל גיוס של לקוח חדש ביוזמת העובדים יימנה לצורך הגדלת תקציב הרווחה בשני מיליון שקלים.

אבי גבאי מנכ"ל קבוצת סלקום, מסר: ״ההסכם מאפשר לנו להמשיך ולשפר את רמת השירות ללקוחותינו ולשפר את המצוינות התפעולית של החברה. העובדים והעובדות הם נכס חשוב ומשמעותי שלנו, ואני שמח על ההסדרים שנחתמו, אשר מאפשרים לנו להעסיק עובדים בתנאים טובים מאוד, ולצד זה להמשיך ולהתאים את הוצאות החברה למציאות המשתנה .

מיה יניב, יו"ר ועד עובדי קבוצת סלקום, אמרה: "קבוצת סלקום פורצת שוב דרך בעולם העבודה המאורגנת ויוצרת הסכם חדשני שנתפר למידותיה של החברה ונותן מענה איכותי ומיטבי לצרכי עובדיה, תוך שותפות מלאה ואמיתית המבוססת על אמון הדדי, אהבת העובדים והחברה. מיוחד בזמנים מורכבים ומאתגרים עבור שוק הסלולר, אין דבר יותר חשוב לעובד מאשר הסכם יציב וחזק, אשר בכוחו לספק ביטחון תעסוקתי, תנאי שכר עם אופק בהיר ובעיקר גב זקוף ואיתן שכולל מנגנונים להתמודדות עם שינויים תכופים ובלתי צפויים בשוק. זכינו במנכ"ל מקצוען ולא פחות בשותף אנושי ואמיץ לדרך".

לא עובד בעסקי, ננסה בפוליטי: ועד סלקום קורא להתפקד למפלגות

בוטלו שיעורי הלמידה מרחוק, סלקום תשדר את תוכני משרד החינוך ללא עלות