תיירות    

צימרים בצפון חייבים להיות יקרים? ממש לא בטוח!

אזור הצפון של מדינת ישראל עמוס בטבע, באתרים היסטוריים ובערים עמוסות אטרקציות, מה שהופך אותו לאופציה מצוינת לטיולים של זוגות, משפחות או קבוצות חברים. הרבה נאמר על המחירים הגבוהים יחסית של צימרים בצפון, שפעמים רבות יהיו יקרים יותר מאשר חופשה בחו"ל – בעיקר אם משווים זאת ליעדי נופש זולים דוגמת קפריסין, יוון או טורקיה. החדשות המעודדות הן שיש מספר דרכים שיאפשרו לכם להוזיל את מחיר השהות בצימר. אנחנו ניתן לכם כאן טיפים שיכולים לחסוך לכם הרבה מאד כספים.

מועד האירוח

הכלל המרכזי הראשון שצריך לזכור ביחס לצימרים בצפון הוא שהעלות שלהם משתנה באופן מובהק לאורך השנה וגם לאורך השבוע. לא צריך להיות מומחה לתחום התיירות כדי לדעת שמחיר צימר בסופי שבוע ובחגים יהיה יקר משמעותית מאשר בימי אמצע השבוע. הפערים כאן עומדים על כמה מאות שקלים. באמצע השבוע תוכלו למצוא צימרים בצפון שהם טובים בהחלט במחיר של כ-500-600 שקלים ללילה, בעוד שבסוף השבוע המחיר בהחלט עשוי (ולפעמים גם נוטה) להיות בעל ארבע ספרות. זו הסיבה שחופשת סוף שבוע למשפחה בצימר יכולה לעלות גם 2,000-3,000 שקלים, סכום גבוה לכל הדעות.

מה זה אומר בעצם? שאם יש לכם את הגמישות במועד הנסיעה לצימר, אתם יכולים לתזמן את הנסיעה שלכם לימי אמצע השבוע. הבעיה היא שלא לכולם זה מתאים, כי באמצע שבוע צריך בדרך כלל לוותר על עבודה (כך שהחיסכון שמקבלים דרך עלות הצימר המוזלת "מתבטל" לו), לראות איך מסתדרים עם בית הספר של הילדים וכדומה.

מועד ההזמנה

בהרבה מקרים מועד ההזמנה של הצימר משפיע על המחיר שלו. יש צימרים בצפון שבהזמנה מראש, של מספר שבועות או אפילו חודשים לפני מועד ההגעה המתוכנן, יציעו מחירים משתלמים ביחס להזמנות ברגע האחרון. מן  העבר השני של המשוואה יש צימרים שדווקא ברגע האחרון, או אפילו בדקה ה-90, יציעו מבצעי "כסאח" במטרה למלא אותם באורחים. כידוע, בשנים האחרונות תיירות הצימרים בישראל נמצאת במשבר מסוים, עם צימרים רבים שלא מצליחים למלא את עצמם – ולכן צוברים הפסדים. זה כן אומר שקיימת כיום יכולת למצוא הצעות משתלמות עבור אירוח בצימרים, בכל מועד שמזמינים בו מקום, ולפעמים גם יכולת לעשות משא ומתן. אזור הצפון הוא לא תאילנד, אבל לפעמים ניתן להוזיל קצת את המחיר באמצעות מאמצי שכנוע (בעיקר כאשר יש "קייס" לקבלת הנחה: למשל כשמתארחים בצימר יותר מלילה אחד).

סוג הצימר

לכל צימר יש את המאפיינים משלו – צימר יוקרתי ומפנק לזוגות יהיה לרוב יקר יותר מאשר צימר פשוט יותר המותאם למשפחות – ומכאן שהבחירה בסוג הצימר צפויה להשפיע על המחיר שלו. על ג'קוזי, ארוחת בוקר מפנקת וטיפולי ספא אתם צפויים לשלם יותר, לפעמים בצורה משמעותית. מנגד, יש מקומות שגובים מחיר בסיס ומאפשרים לבחור האם להוסיף את השדרוגים האלה תמורת כמה עשרות או מאות שקלים לאטרקציה. לשיקולכם. אנחנו ממליצים בכל מקרה לנסות ולאתר חוות דעת על הצימר, או לשאול את אנשיו ישירות מה יש. התמונות שמוצגות באתרי האינטרנט לא תמיד משקפות את המציאות. הרבה ישראלים הולכים אחריהן שולל ומגלים כי המקום שהם שילמו ממיטב כספם כדי להגיע אליו הוא הרבה פחות מרשים במציאות ממה שהם חשבו על פי התמונות שלו.

השאלה האם להתפשר ברמה של צימרים בצפון תמורת ההורדה במחיר נשאלת פעמים רבות, ואין לה מחיר חד משמעי. יש אנשים שנוסעים לצפון בעיקר כדי להתפנק, כך שצימר שאינו מפואר או יוקרתי עלול להביא לכך שהם יחטיאו את מטרת ההגעה לצפון (חשבו למשל על בני זוג בנופש רומנטי או אפילו בחופשת ירח דבש). מצד שני כן יש מצבים בהם מחפשים בעיקר מקום לישון, בעוד שאת הימים מעוניינים להעביר בטיולים בצפון – מצב בו כן ניתן להתפשר במידה מסוימת ברמת הצימר, ולכן להוזיל את המחיר שלו. בקתות הארחה למשפחות לדוגמא יכולות להציע תנאים בסיסיים, תמורת מחירים סבירים של כ-400-500 שקלים לחדר ללילה.

מבצעים, קופונים ומה שביניהם

אנחנו תמיד מפצירים באנשים – בתחום התיירות אבל גם בתחומי צרכנות אחרים – לקבל החלטות רק אחרי שהם משתכנעים שהן באמת אטרקטיביות עבורם. אם אתם מחפשים מקום לינה בצימר, אנחנו בהחלט ממליצים לכן לנסות ולחפש את המבצעים. צימרים רבים כיום מציעים מבצעים משתלמים במטרה למשוך אליהם אורחים, בעיקר (אבל ממש לא רק) במועדים השקטים יותר בלוח השנה התיירותי. כך למשל תוכלו למצוא מבצעים של לילה חינם בהזמנה שתי לילות או אפילו לילה אחד, מה שיוזיל את המחיר בעשרות אחוזים. יש צימרים שמציעים מבצעים דוגמת ילד חינם או במחיר מוזל, וגם זה עשוי להביא לחיסכון הכלכלי שהמשפחה מצפה לו.

לאחר שאתם מחליטים פחות או יותר על תאריך או מיקום, אנחנו ממליצים לכם להפוך לצרכנים אקטיביים: לחפש בצורה ממוקדת את המבצעים. נסו לבדוק מה מוצע דרך כרטיס האשראי שאתם מחזיקים בו או מועדון הצרכנות שאתם חברים בו, מכיוון שבכל אחד מהמקרים מוצעות בדרך כלל הנחות משמעותיות בתחומי התיירות ונופש. רוב הסיכויים שתיתקלו בהצעה זו או אחרת בתחום התיירות (ואגב, זה נוגע גם לאטרקציות בצפון דוגמת טיולי קיאקים או כניסה לאתרי טבע), עם אותה הנחה משמעותית שאתם מצפים לה. מה שכן, חשוב שתבדקו תמיד את האותיות הקטנות ובעיקר את ההתאמה של המבצע לצרכים שלכם. המבצעים הזה מגבילים אתכם בדרך כלל לצימרים ספציפיים או אפילו לתאריכים מוגדרים, שלא בהכרח מתאימים לכולם. לא תמיד מתאפשר לנו להתאים את החופשה בדיוק לתאריכים בהם מוצע המבצע לגבי צימר מסוים.

אופציה אחרת לקבל הנחות על צימרים בצפון היא דרך אתרי הקופונים למיניהם. בבדיקה שעשינו דרך אתר גרופון ראינו מספר מבצעים: לילה בבקתות העץ הרומנטיות של "בצל האלה" ב-555 שקלים במקום 1,200 שקלים, או לינה בבקתות "פרדייז בכפר" בסכומים של 279 שקלים (במקום 490 שקלים) באמצע השבוע, 699 שקלים (במקום 1,200 שקלים) על שני לילות בסוף השבוע ועוד. אנחנו ממליצים לכם לבדוק תמיד שהמבצע שמוצע באמת ראוי להיות מוגדר כמבצע, ושהוא מציע הנחה ביחס למחיר הרגיל. יש מקומות שמציגים את המחירים הרגילים שלהם כהנחה, או לכל הפחות "מנפחים" את ההנחה: זה לא ממש אתי, ויש שיטענו שזו אחיזת עיניים של ממש, אבל הניסיון שלנו מראה שזה קורה. יכול להיות טוב ויפה שלילה בצימר מוצע ב-500 שקלים באמצע השבוע, אבל יש הבדל (גם מבחינת התחושה האישית שלנו) בין הנחה מ-600 שקלים ולבין הנחה מ-1,000 שקלים. אם יש משהו שמאחד את הישראלים זה הרצון שלא לצאת פראיירים.

___________________

לרשימת מדריכי התיירות המלאה שלנו לחצו כאן