חדשות    

קונים רהיטים? מעכשיו יהיה אפשר למצוא את הרכיבים באינטרנט

כיום כשהולכים לחנות רהיטים, יש חובת סימון של הרכיבים  באמצעות שלט בקרבת הרהיט. יש גם סימון על גבי האריזה או על גבי הרהיט באמצעות הטבעה, חריטה וכו'. עוד מחייבת ההוראה שמקום שבו לא קיימת אפשרות לסמן את הטובין באופן קבוע מהסימון ייעשה על גבי תוויות באופן שלא ניתן יהיה להסירה בקלות מהטובין. לפי הרשות להגנת הצרכן  רוב הרהיטים מגיעים ללא אריזה, ולכן הסימון צריך להיעשות על גבי הרהיט עצמו, על פי רוב בתחתית הרהיט או במקום נסתר אחר כדי לא לפגוע במראה הרהיט..

בעיה אחרת שהתגלתה היא שבמקום שבו קיים סימון על הרהיט זה במקום נסתר מהעין, במיוחד כאשר מדובר בריהוט כבד ולא פעם אין אפשרות להזיז את הרהיט ולעיין בסימון.

לכן הוחלט ברשות כי צרכן או יבואן יוכלו לבחור כיצד לסמן את הרהיטים – באמצעות סימון על גבי הרהיט או אריזתו (כפי שהיה טרם התיקון) או באופן מקוון, שיקל על הצרכן למצוא בעתיד את סימון רכיבי הרהיט (בדרך מקוונת).לפי התנאים הבאים:

  • עקרונות הסימון באופן מקוון – בתנאי שהצרכן יוכל בחיפוש פשוט לעיין בהם, ובתנאי שיופיעו למשך 7 שנים מהמועד האחרון שנמכרו.
  • אם הוצג הרהיט בקטלוג – הוספת חובת הסימון בקטלוג.
  • אם העסק לא סימן את מרכיבי הרהיט על גבי הרהיט או אריזתו – ימסור  את פרטי הסימון לצרכן, או קישור לאתר אינטרנט של היצרן או היבואן עם פרטי הסימון – וזאת במעמד העסקה.
  • סימון רהיטים בתצוגה – בתצוגה על גבי שלט שיונח על הרהיט או בסמוך אליו (נשאר מההוראה המקורית).

 

 חובת סימון רכיבי הרהיטים כוללת:

  • רהיט עץ – סוג העץ שממנו עשויים החלקים העיקריים, סוג הציפוי של החלק החיצוני של הרהיט, סוג הגימור של הרהיט.
  • רהיט מתכת – סוג המתכת ממנה עשוי הרהיט, החומרים מהם עשויים החלקים הלא מתכתיים של הרהיט, סוג הציפוי של המתכת, סוג הצבע ומספר שכבותיו.
  • רהיט מרופד – החומר שממנו עשוי בד הריפוד ותוכו של הריפוד, הוראות ניקוי בד הריפוד.
  • מידות – אורך הרהיט, רוחבו וגובהו, אם שולחן שניתן להאריך – מידות לפני ואחרי הארכה.

 

ח"כ אלי כהן, שר הכלכלה, מציין כי: ״התיקון הנוכחי הוא צעד מתבקש לטובת העוסקים והצרכנים . שינוי שיטת הסימון יביא להפחתת הנטל הרגולטורי על היצרנים והיבואנים מן הצד האחד, ויקל על הצרכנים שיוכלו לקבל את המידע באופן נוח ויעיל מן הצד השני. זהו צעד נוסף להורדת חסמים שמפחיתים רגולציה ומוזילים את יוקר המחייה״

עו"ד מיכאל אטלן, הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, מוסיף: "מדובר בצעד נוסף לקידום הצרכן והתנהלותו לעולם הדיגיטלי שבו הסחר הפרונטלי משולב עם סחר האלקטרוני. מעתה יוכלו היצרנים והיבואנים לבחור בדרך הדיגיטלית ולהעלות לאתרם את רכיבי הסימון הנדרשים לרהיטים על פי החוק. השינוי בכללותו ישפר את יכולתו של הצרכן לעמוד על פרטי המידע החשובים לו בין בטרם הקניה ובין לאחריה."