חדשות    

קנאביקס תפתח מערכת ביתית לגידול קנאביס באיכות רפואית

קנאביקס, חברה ישראלית המתמחה בהתאמה אישית וטיוב טיפולים בקנאביס רפואי עבור חולי סרטן, ושמניותיה נסחרות בבורסת ה-OTC חתמה על הסכם שיתוף פעולה 'ארול גרו טק'  (Eroll Grow Tech), גם היא חברה ישראלית, שפיתחה מערכת טכנולוגית אוטומטית ראשונה מסוגה בעולם לגידול קנאביס, ומחזיקה ברישיון מו"פ לתחום הקנאביס ממשרד הבריאות.

קנאבקיס הוקמה ב-2012 על-ידי מדענים ישראלים מתחומי הסרטן והביולוגיה  המולקולרית. המייסדים המשותפים ד"ר אייל בלן, המדען הראשי, ואיתמר בורוכוב, המנכ"ל. ב-2014 מוזגה קנאביקס לתוך שלד בורסאי אמריקאי. החברה נסחרת בשווי שוק של כ-90 דולר ובשער של 74 סנט למניה. בשנת 2016 עוד ניתן היה לקנות את המניה ב-5 סנט. באוקטובר אותה השנה, כשההתעניינות בתחום גברה רשמה המניה זינוק חד ושערה אף עמד מאז על 4 דולר למניה בפברואר 2017.

מקנאביקס נמסר כי שתי החברות יפעלו לפיתוח מערכת טכנולוגית ביתית אוטומטית ראשונה מסוגה בעולם, לגידול עצמי ביתי ומבוקר של קנאביס באיכות רפואית. זאת, על ידי יצירת תנאי מעבדה לגידול הצמח, ללא צורך בידע חקלאי מצד המטופל, ללא כימיקלים וללא מגע יד אדם לאורך כל תהליך הייצור – החל משלב הגידול ועד ייבוש הצמח לשם קבלת המוצר הסופי לשימוש אישי. המערכת תנוהל ותבוקר על ידי אלגוריתם אינטליגנציה מלאכותית (AI), ותנוטר על ידי אפליקציית סמארטפון, באמצעות טכנולוגיה המשמשת כיום בהצלחה את סידו לצרכי גידול קנאביס לא-רפואי. פיתוח האבטיפוס הרפואי הביתי יחל ברבעון הראשון של 2019.

על פי תנאי העסקה, קאנביקס תרכוש מניות רגילות של סידו בהיקף של עד 20%, ותקבל מסידו תגמולים של 500 אלף דולר לפחות, ועד ל-8 מיליון דולר בשנת 2019. סידו תקבל הקצאה שטר ערבון על מיליון מניות קנאביקס במחיר של 2 דולר למניה לתקופה של שנה אחת. שתי החברות מתכוונות לפתח בהמשך מוצר המבוסס על טכנולוגיה זו, ואשר יאפשר לבצע רבייה של צמחים בהיקף נרחב לצרכים תעשייתיים.

החברה מוסרת כי ממצאים ראשוניים מניסויים פרה-קליניים, שערכה קנאביקס בשיתוף חוקרים מובילים בישראל ובעולם בתחום האונקולוגיה והפתולוגיה, מעלים כי קיים קשר בין התאמת תרכובת הקנאבינואידים עם סוג הסרטן, לבין השפעתה של תרכובת זו על התא הסרטני, ואף גרימה למותו על ידי אפופטוזיס. טכנולוגיית החברה תאפשר לרופא להתאים לחולה את תרכובת הקנאביס המתאימה לו, ובכך לממש את מלוא הפוטנציאל של קנאביס רפואי בטיפול בסרטן.