חדשות    

קניון איילון ועיריית רמת גן רבים על חניה

החניה סביב קניון איילון אמורה להיות החל  מסוף יוני בתשלום, למעט שעתיים חינם. עיריית רמת גן דרשה להוריד את שעת החינם לשעה בלבד. לכן בקבוצת עזריאלי עתרו כדי להחזיר את המצב לקדמותו, חניה בחינם

קבוצת עזריאלי, בעלת קניון אילון, גררה את עיריית רמת גן וראש העיר החדש שלה, כרמל שאמה הכהן,  לבית המשפט המחוזי. עזריאלי ביקשה צו מניעה זמני האוסר על העירייה לשנות את הסדר החניה הקיים בחניון סובב הקניון, עש שתוכרע תביעה שהוגשה נגד העירייה במקביל.

לטענת עזריאלי, כחלק מהקמת הקניון ובהתאם להסכמים שנחתמו דאז – נרשמה בטאבו זיקת הנאה לטובת חלקת הקניון על חלקת החניון. לפיה, החניה בחניון סובב קניון תהיה בחינם במשך כל היום.

עם זאת, לאחר מכן הגיעו הצדדים להסכם, שלפיו החניון יסומן בכחול לבן, ורק בשעתיים הראשונות החניה תהיה בחינם. עוד טענו שבהסכם נקבע שנשמרת לקבוצה הזכות לבטל את ההסכם ולחזור למצב הקודם שהיה נהוג במשך 30 שנים, קרי חניה בחינם.

"לאחרונה", טענה עזריאלי בפני בית המשפט, "הודיעה העירייה באופן חד צדדי שהיא מבקשת לשנות את הסדר החניה ובמקומו להחיל הסדר של שעה אחת בלבד בחינם. הקבוצה הבהירה לעירייה שאינה מסכימה לשינוי ושמלכתחילה העירייה לא הייתה רשאית לגבות תשלום בגין חניה בחניון". החשש הוא בעיקר מפגיעה בבאי הקניון שיעדיפו קניונים אחרים.

עזריאלי הודיעה שההכם יפוג החל מ-26 ביוני והחניה תהיה בחינם בכל שעות היממה. בנוסף, הקבוצה דרשה שהעירייה תשתף פעולה ותסמן מחדש את המדרכה. העירייה דחתה את בקשת קבוצת עזריאלי.

מעיריית רמת גן נמסר בתגובה: "הובהר לעזריאלי מספר פעמים כי הסכמים יש לכבד וכי אין בכוונת העיריה להאריך את הפטור שכל כולו הטבה עם בעלי הקניון על חשבון תושבי עיריית רמת גן. כל משאב ציבורי ישמש את הציבור והתקבולים יוחזרו לטובת התושבים".

שטח החנייה סביב הקניון נמצא ברובו בבעלות העירייה ומשמש לא רק את באי הקניון אלא גם את העובדים במגדלי בסר ומקומות העבודה הסמוכים. החניון סביב הקניון ואצטדיון הכדורגל כולל 1,800 מקומות חנייה.

חניה חינם לעובדי הוראה בתל אביב

עזריאלי – לא מה שחשבתם; צרות צפויות בקניונים ; הפתרון – קניון וירטואלי

הדר יוסף, תל אביב – תעודת זהות