חדשות    

קניון עזריאלי שרונה לא מוצא שוכרים למרות טופס אכלוס

למרות שקבוצת עזריאלי קיבלה טופס אכלוס לפני ארבעה חודשים לקניון בשרונה, היא לא מוצאת שוכרים לחנויות. רוב השטח עוד לא גמור וכולל עבודות גמר ומצוי ברמת המעטפת, למעט הכניסה למשרדים שאינה מחויבת בארנונה. למרות שעיריית תל אביב לא מרוצה מהמצב  אין לה אפשרות חוקית לפעול בנידון .אם מרבית השטח היה מפותח לחלוטין, ולא ברמת מעטפת ללא אכלוס, היתה עזריאלי נדרשת לתשלום ארנונה של כ־4 מיליון שקל בשנה.

סיום העבודות ברמת מעטפת זו שיטה מוכרת של חברות הקניונים להימנע  מתשלומי הארנונה עד אכלוס הנכסים, עד הפיתוח הסופי לאחר חוזי השכירות. עזריאלי מחויבת בתשלום ארנונה בגובה של 391.92 שקל למ"ר בשנה.

הסיבה לעיכוב באכלוס ובפתיחת הקניון היא כי מפת המסחר באזור השתנתה מהקצה אל הקצה בתוך עשור. כמו כן  השתנו גם הרגלי הצריכה של הצרכנים, והקניונים זכו לתחרות נוספת מצד אתרי סחר  בינלאומיים והתגברות "טיסות השופינג" בחברות הלואו קוסט.

גם מתחם שרונה סובל ממצב זה וחנויות בו נסגרות, כך למעשה קניונים ברחבי העולם מאבדים את כוחם ואת חנויות האופנה שלהם לטובת אופציות זולות יותר. עם הקורונה הענף צפוי להיפגע אף יותר.

החשש הזה הוביל את עזריאלי לשנות כמה פעמים את הקונספט של הקניון המיועד. בתחילה הוחלט שלא לאייש את הקניון בחנויות הנמצאות בכל קניון אלא רק בחנויות יוקרה ובחנויות דיגיטליות שיהוו שואו רום של המותג. לאחר מכן ניסו לגייס את רשת המעדניות הבינלאומית Eataly ואת גלרי לאפייט, אך גם התוכניות הללו ירדו מהפרק. עזריאלי פנתה למסעדנים מובילים כמו האחים ירזין ויובל בן נריה, אך אלה לא הביעו עניין.

עזריאלי רכשה את הקרקע של עזריאלי שרונה כבר במאי 2011 במכרז של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) והחלה את הבינוי שנה לאחר מכן, במאי 2012. הקמתו של מגדל המשרדים הסתיימה ברבעון השני של 2017. הקמתו של הקניון, המצוי בבסיסו של מגדל המשרדים, צפויה היתה להסתיים כבר במהלך 2019, אלא שבפועל השטח לא אוכלס. עלות הבנייה של הקניון מוערכת בכ־340 מיליון שקל, ושוויו בספרי החברה נאמד ב־308 מיליון שקל.

מעזריאלי נמסר: "הקבוצה משלמת על פי צו הארנונה של עיריית תל אביב. לקניון עזריאלי שרונה קונספט מבדל אשר יהפוך אותו לאחד ממתחמי הפנאי והבילוי הייחודיים והמתקדמים בישראל. בתקופה הקרובה נחשוף פרטים נוספים".

שוב נדחית השקת קניון עזריאלי שרונה

עזריאלי: רווח נקי של 962 מיליון שקל ועלייה בכל הפרמטרים