שוק ההון    

קסטרו תבנה שני בניינים בבעלותה בבת ים – הנדל"ן יציל אותה?

צילום: יח"צ

קסטרו, שסבלה משנתיים חלשות, תשנה את יייעוד הקרקע, ששימשה בין היתר את ההנהלה, למסחר, תעסוקה ומשרדים

האם נדל"ן יציל את השנה הקשה של קסטרו? הוועדה המחוזית אישרה את התוכנית לשינוי ייעוד שהגישה חברת קסטרו לקרקע שנמצאת בבעלותה בבת ים, ללא התנגדויות.

בקסטרו לא החליטו אם להעביר את מטה החברה למשרדים בבניינים החדשים או להשאיר אותו במקומו הנוכחי. בפני החברה עומדות כעת שלוש אופציות: למכור את הקרקע, לבנות את הפרויקט בעצמה או למצוא שותף יזם שיהיה אחראי על בניית הפרויקט ויקבל אחוזים בפרויקט.

מבחינת קסטרו, שפועלת בענף האופנה הקשה והתחרותי, אישור הוועדה הוא בשורה חיובית לחברה שכן מדובר בנכס משמעותי עבורה. בדוח של הרבעון הראשון השנה מניית קסטרו-הודיס סיכמה נפילה יוצאת דופן של 50% בשנתיים, 41% מאז השלמת המיזוג עם הודיס, ו-14% מאז פרסום הדו"חות לרבעון הראשון.

הירידה משקפת את המשבר בקבוצת האופנה, שנובע בעיקר מהמעבר הגובר של לקוחות לרכישות באינטרנט, אך גם מבעיות פנימיות בקסטרו. שווייה של קסטרו צנח ל-460 מיליון שקל אחרי שרק לפני כשנה בלעה קסטרו את קבוצת הודיס, בעסקה שגילמה להודיס שווי של 400 מיליון שקל. קסטרו עצמה נסחרה אז בשווי של 550 מיליון שקל, כך ששתי חברות שהיו שוות יחד לפני שנה כמעט מיליארד שקל ירדו לשווי 460 מיליון שקל בלבד.

משבר באופנה: קסטרו הפסידה 48 מיליון שקל ברבעון הראשון -ירידה של 15% בהכנסות; האם הרשת תצא מהמשבר?

שת";פ במקום איום: קסטרו בוחנת פעילות דרך אמזון