שוק ההון    

משבר באופנה: קסטרו הפסידה 48 מיליון שקל ברבעון הראשון -ירידה של 15% בהכנסות; האם הרשת תצא מהמשבר?

גבי רוטר, בעל שליטה ומנכ"ל קבוצת קסטרו צילום: דודי חסון

ההפסד הנקי ברבעון הראשון  של קסטרו הסתכם בכ-48 מיליון שקל. 

גבי רוטר, מנכ"ל בקבוצה:  "מהלכים אסטרטגיים ארוכי טווח כרוכים בהשקעות משמעותיות של כלל מותגי הקבוצה", 

רשת האופנה קסטרו פרסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2019

ההכנסות הסתכמו  בכ- 369 מיליון שקל לעומת כ- 429 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המכירות בחנויות זהות קטנו בכ-18.8% ובכ-9.7% במגזרי ההלבשה והאביזרי אופנה בהתאמה. הקיטון במכירות החנויות הזהות הושפע, בין היתר, מעיתוי חג הפסח, אשר חל השנה ברבעון השני ואילו אשתקד חל ברבעון הראשון.

הרווח הגולמי הסתכם בכ- 195 מיליון שקל (52.7% מהמכירות) לעומת כ- 240 מיליון שקל (55.9% מהמכירות) ברבעון המקביל אשתקד. השחיקה ברווחיות הגולמית נובעת מעלייה בשיעור ההנחות ומעליית שער הדולר ביחס לשקל לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הוצאות המכירה והשיווק נשארו זהות לאשתקד עקב יישום תקן 16 וכללו הוצאות שיווק בגין השקת פעילות קרולינה למקה בארה"ב.

הוצאות ההנהלה והכלליות הסתכמו בכ-24 מיליון שקל לעומת כ-20 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול בהוצאות הנהלה וכלליות נובע מעיבוי כוח האדם במערך הדיגיטל של הקבוצה והקמת הפעילות של קרולינה למקה בארה"ב.

ההפסד הנקי ברבעון הסתכם בכ-48 מיליון שקל.

לדברי גבי רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו: "אנו מפרסמים היום את תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2019, כאשר קבוצת קסטרו נמצאת במרכזו של תהליך אסטרטגי נרחב וחובק לכלל מותגי הקבוצה, הכרוך בהשקעות ארוכות טווח נרחבות וגדולות.

"בשנה האחרונה קבוצת קסטרו השקיעה בהרחבת השדרה הניהולית ובשינויים ארגוניים עם מנהלים חדשים, צעירים ומוכשרים מהטובים בישראל.

"מתחילת שנת 2019 השקנו את מותג האיפור האיטלקי KIKO MILANO  עם פתיחת 2 חנויות ראשונות בישראל ובמרץ 2019 השקנו אתר אינטרנט מקוון ייעודי לשוק הישראלי.

"באפריל 2019 השקנו את אתר האינטרנט של מותג המשקפיים קרולינה למקה ארה"ב יחד עם כוכבת העל העולמית קים קרדישיאן.

"במאי 2019 השקנו את אתר האינטרנט המקוון של אורבניקה בישראל.

"אנו נמצאים בתהליך פיתוח מתקדם ומושקע של השקת אתרי אינטרנט חדשים ומושקעים בטכנולוגיות החדישות בעולם של המותגים קרולינה למקה ישראל, לאדילה, טופ טן, איב רושה, הודיס וקסטרו.

"מהלכים אסטרטגיים ארוכי טווח אלה כרוכים בהשקעות משמעותיות של כלל מותגי הקבוצה, הן בהשקעה לפיתוח אתרי דיגיטל חדשים למותגי האופנה המובילים בישראל, והן בפיתוח שדרה ניהולית מתקדמת צעירה וחדשה. זאת במטרה להוביל את ענף האופנה בישראל עם המותגים הטובים ביותר, חידוש והצערת בית האופנה קסטרו כמותג האופנה הישראלי המוביל בישראל".

שת"פ במקום איום: קסטרו בוחנת פעילות דרך אמזון

קסטרו מאבדת שווי, המשקפיים של קרולינה למקה יצילו אותה?