תיירות    

קשורים למזוודה שלכם? ככה תבטיחו שלא תאבדו אותה בטיסה

מעודכן ל-01/2020

התופעה של מזוודות שהולכות לאיבוד ולא מגיעות אל היעד מוכרת ומתסכלת הנה כמה טיפים טובים שיעזרו לכם להפחית את הסיכויים שזה יקרה גם למטען שלכם

אתם אורזים במזוודה את כל הפריטים החביבים עליכם, סוחבים אותה לשדה התעופה ואפילו משלמים תוספת מחיר על משקל עודף. אחר כך אתם נפרדים ממנה לשלום במחשבה שתתראו עוד כמה שעות, ממשיכים לאזור הבידוק בלב שקט ואז – היא פשוט נעלמת לבלי שוב, כנראה עושה את דרכה בטעות לקצה השני של העולם.

מקרים כאלה מתרחשים יותר ויותר, בפרט כיום כשיש כל כך הרבה טיסות, בין השאר בזכות חברות הלואו-קוסט ומדיניות השמים הפתוחים. חלק מהמזוודות הופכות לאבודות לנצח בגלל ניהול גרוע של חברת התעופה, אולם גורמים בתעשייה אומרים שיש עוד אחראים לתופעה המתסכלת הזו – והם הנוסעים עצמם.

אז איך תקיימו את החלק שלכם בתוכנית, להפחית את הסיכוי לאובדן המטען שלכם?

הנה כמה טיפים שיכולים לעזור לכם מאוד – ולבטח לא יזיקו:

הסירו תגיות זיהוי ישנות

לפי חברת סיטה (Sita), המפקחת על ניהול מזוודות בענף התעופה, בשנת 2018 אבדו 24.8  מיליון מזוודות מתוך 4.3 מיליארד מזוודות שהועברו. לפיכך, כדי להימנע מאובדן מזוודה בטיסה, יש שלוש פעולות שתוכלו לבצע על מנת להפחית את הסיכוי לאבד אותה או למזער את הנזקים אם אבדה.

בפוסט שפורסם באתר Reddit, תחת הכותרת "עובדי חברות תעופה – מהם הסודות שנוסעים לא מכירים?" כתב מומחה לנסיעות: "זה לא סוד, רק היגיון פשוט: הסיבה שבגללה מזוודות מפספסות את הטיסה שלהן או משנות מסלול, היא כי נוסעים לא מסירים תגיות ישנות".

הרציונל: תגיות המזוודה, המודפסות עם ברקוד, משמשות לזיהוי ולמעקב ומיועדות להבטיח שהמזוודות יגיעו ליעדן.

מזוודה, סיי ציז

דרך נוספת שתעלה את הסיכויים להתאחד עם החפצים שלכם בבוא העת היא בעצם טריק פשוט מאוד – כשמגיע הרגע להיפרד לשלום לפני הצ'ק-אין, פשוט צלמו את המזוודה שלכם. זה אולי לא ימנע ממנה ללכת לאיבוד, אך יקל על הצוות לזהות ולמצוא אותה, ובסופו של דבר יעלה את הסיכוי שתחזור לידיכם.

דאגו לטיפול עדין

אם המזוודה שלכם והציוד שבה יקרים ללבכם, אל תשאירו את האחריות לה בידי הגורל. הדביקו עליה מבעוד מועד מדבקה עם כיתוב מאיר עיניים – "שביר" (Fragile). כך אתם גם תבטיחו שהמזוודה שלכם תזכה ליחס עדין, וגם תהיה בראש ערימת המזוודות, כך שתצא ראשונה מהמטוס לקרוסלת המזוודות.

ציוד אלקטרוני – לא במזוודה

גם אם יש לכם ביטוח למטען, אל תכניסו לעולם מכשירים אלקטרוניים למזוודה שלכם, שכן חברות התעופה הגדולות לא מכסות אובדן או נזק של מכשירים אלקטרוניים כשמדובר בטיסות קצרות. בנוסף, שינוע המזוודה עלול לגרום לה נזק (גם אם הקפדתם על הסעיף הקודם). לכן הכניסו במזוודה אך ורק בגדים או חפצים שאינם שבירים.

נוסעים לחו"ל: עם איזה תיק כדאי לעלות למטוס?

איך לחסוך בטיסה לחו"ל?