תיירות    

נוסעים לחו"ל: עם איזה תיק כדאי לעלות למטוס?

מעודכן ל-01/2020

ילקוט גב, טרולי או מזוודת יד? לכל אחד יש את היתרונות שלו ורק אתם יכולים לדעת מה הכי יתאים לכם ולצרכים האישיים שלכם אז איך תבחרו איזה תיק תיקחו לטיסה הבאה שלכם? המשיכו לקרוא

כל מי שטס בטיסה קצרה – ולפעמים גם ארוכה – ורוצה להעלות את החפצים שלו איתו למטוס, צריך לבחור בין טרולי,  תיק יד, תרמיל או צ'ימידן הנישא על הגב, שאותו ניתן להוריד מהכתפיים ברגע העלייה למטוס.

מבין כל האופציות, תיק גב הוא הכי פחות רשמי ובדרך כלל גם שוקל מעט, אבל תיק יד הוא ייצוגי וגם לטרולי יש יתרונות משלו. בשורה התחתונה, הכול תלוי בצרכים שלכם. אז הנה כמה דברים שצריך לקחת בחשבון לפני שתחליטו.

איזה דברים נחוצים לכם בזמן הטיסה?

נוסעים שעולים למטוס עם טרולי נאלצים להשתמש בתאי האכסון שמעל למושבי הנוסעים – מה שיכול להיות מעיק עבורם וגם להפריע מאוד לשכנים שלהם לטיסה. לעומת זאת, תיק גב יכול לעתים להיות מאוחסן מתחת למושב שלכם, מתחת לכיסא שלפניכם (או אפילו בטיסות קצרות, בין רגליכם). אז אם אתם צריכים להגיע בזמן הטיסה לחפצים כמו למשל מחשב נייד, אוזניות או אפילו שפתון לחות – יהיה לכם הכי נוח אם הם יהיו קרובים אליכם ככל האפשר. דבר נוסף: לרוב תיקי הגב יש כיסים חיצוניים, כך שהרבה יותר קל לשלוף מהם חפצים קטנים בזמן הטיסה.

הבטיחות מעל הכול

אמנם לא צריך לחשוש יותר מדי כאשר אתם לוקחים אתכם את הציוד למטוס, אבל רצוי לדעת כי תיקים עלולים ליפול מחוץ לתאים הנמצאים מעל הנוסעים, וזה יכול להיות משמעותי אם אתם לוקחים אתכם למשל מצלמה יקרה או מחשב נייד.

טרולי הוא אופציית האחסון הבטוחה ביותר לנסיעות, ואם תחליטו שאתם רוצים לעשות צ'ק-אין למזוודה, הרי שאם היא עשויה מחומר קשיח, הסיכוי שהחפצים שארזתם בתוכה ייפגעו בבטן המטוס או בקרוסלת המזוודות – הוא די קלוש. הדברים שונים כמובן כשמדובר בתיק גב, שיכול להימעך, להימחץ או להירטב.

מה מצב הגב שלכם?

נסיעות ממושכות לשדות תעופה, צעידה אינסופית בשדה, המתנות לטיסות המשך ועמידה בתורים – כל אלה הן חלק מחוויות הטיסה. אם תיק גב הוא הבחירה המועדפת עליכם, אתם עשויים להתחרט על כך שאין ברשותכם מזוודה קטנה על גלגלים. הכול תלוי כמובן גם בגודלה של הכבודה שלכם, אך בכל מקרה, היכולת לגרור את המטען שלכם מאחוריכם או לידכם במזוודת טרולי – שומרת על הכתפיים והגב שלכם ממשקל שעלול לרבוץ עליהם במשך שעות ארוכות.

כמה ייצוגיים תרצו להיות?

נוסע שנושא מזוודה ייראה בדרך כלל מקצועי יותר, לעומת מי שנוסע עם תיק גב תלוי מהכתף. אז אם אתם טסים בביזנס ואתם מעוניינים לעשות רושם של אנשים מתוחכמים, אתם צריכים לשקול ללכת על טרולי. בנוסף, אם אתם נוסעים בחליפת עסקים, עם בגדים אופנתיים וזוג נעליים, יהיה לכם קל יותר לשמור את הכל מאורגן בטרולי.

חוששים שתופרדו מהתיק במקרה של עומס?

לעיתים עובדי חברת התעופה מחפשים כבודה אפשרית להכניס לבטן המטוס, בשל חוסר מקום בתא הנוסעים. בדרך כלל הם מתמקמים בשער העלייה למטוס, "צדים" נוסעים עם טרולי ומבקשים מהם בנימוס להיפרד מהכבודה שלהם, ואז לחכות לה בקרוסלת המזוודות ביעד. ברוב המקרים בעלי תרמילים לא יקבלו בקשות להפקיד אותם בבטן המטוס.

מה תעשו עם הקניות?

אם הטרולי שלכם עמוס בחפצים, לא יישאר לכם מקום לאחסן קניות ספונטניות, מעיל או אוכל במהלך הנסיעה. לעומת זאת, אם אתם נוסעים עם תיק גב, סביר להניח שתוכלו לדחוס לתוכו עוד משהו כשתזדקקו לכך – וגם זה יכול להיות שיקול חשוב בבחירת התיק.

טיסה נעימה: 10 טיפים שיעזרו לכם להעביר בשלום את הדרך לחופשה

מה מקום הטיסה הטוב ביותר עבורכם