חדשות    

רומן אברבמוביץ' ישלם 63 מיליון דולר על הבית היקר בישראל

צילום: Mark Freeman from Hornchurch, UK wikipedia
אברמוביץ' חתם על אופציה לרכישת הבית שבו מתגורר בשטח דונם. עבור העסקה ישלם 63 מיליון דולר

רומן אברמוביץ' רוכש  את הבית היקר בישראל.  הוא חתם על אופציה לרכישת וילה בהרצליה פיתוח, הבנויה על שטח של 9 דונם. עבורה ישלם   63 מיליון דולר. אברמוביץ', המתגורר כבר  בבית, חתם לפני כשלושה חודשים על הסכם שכירות לשנה . הוא צפוי לממש אופציה שניתנה לו במעמד השכירות. העסקה נעשתה מול אלן הווארד, פילנתרופ יהודי־בריטי שרכש שני מגרשים  מלני רקנאטי ואלמנתו של אבא פרומצ'נקו, ממייסדי עלית. עבור המגרשים, שעליהם הקים מבנה המתפרס על פני 2,000 מ"ר, שילם הווארד 21 מיליון דולר.

עוד לפני שעלה  לישראל כבר רכש אברבמוביץ' כמה נכסים גדולים. ב־2015 קנה אברמוביץ' את מלון ורסנו בנווה צדק שניצב על מגרש של 1.5 דונם בין הרחובות שבזי ועין יעקב תמורת 100 מיליון שקל. אברמוביץ' (52) השלים ב-2018 את תהליך העלייה שלו לישראל כשנאלץ לעזוב את אנגליה לאחר שוויזת המשקיעים שלו לא חודשה.
רומן ארקדיביץ' אברמוביץ'  הוא מיליארדר רוסי-ישראלי, איל נפט ואיש עסקים, מהעשירים שבאוליגרכים הרוסים. בשנת 2018 דורג על ידי המגזין העסקי פורבס עם הון אישי של 13.3 מיליארד דולר. התפרסם גם מחוץ לגבולות רוסיה עקב שליטתו בקבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי.
. כשקיבל אזרחות ישראלית היה לעולה החדש העשיר ביותר אי פעם. אותה קיבל בקלות – כיהודי, זו מוענקת לו אוטומטית מכוח חוק השבות.
, הוא התגורר תקופה ארוכה בבבריטניה תחת "ויזת משקיע". לפי ה"גארדיאן" אשרה כזו הוענקה בידי הממשלה הבריטית לכ-700 אוליגרכים רוסים בשנים 2008-2015. כלי התקשורת בבריטניה דיווחו כי תוקף אשרה זו פג בסמוך להתאזרחותו בישראל, ולדברי מקורביו הוא מעולם לא ניסה לקבל תושבות בבריטניה.

כיום האחזקות העיקריות של אברמוביץ' הן חברת ההשקעות שלו, מילהאוס, 31% ממניות חברת המכרות ויצרנית הפלדה   Evrazו־5% ממניות יצרנית הניקל והפלדיום Nornickel. במרוצת השנים הוא מימש חלק מהשקעותיו – כך למשל ב־2005, כשמכר את חלקו בסיבנפט. חלק ניכר מהונו, כנראה חלק גדול יותר מזה של אוליגרכים אחרים, נזיל.

האם חוק מיל'ן שנותן הטבות לעולים ותושבים חוזרים, יבוטל?