חדשות    

שוב הביטקוין מגיע ל-10,000 דולר – האם הפך לבטוח יותר?

ביטקוין

הביטקוין חוזר לרמה של מעל ל-10,000 דולר: הצמיחה האחרונה בהמטבע הקריפטוגרפי הקפיצה אותו ל-10,000 דולר לאחר חמישה חודשים. המשמעות של סכום חמש ספרתי היא שהוא מתחיל שוב לעניין   את המשקיעים שסכום נמוך יותר היווה עבורם חסם פסיכולוגי.

אתמול עלה המטבע בשיעור של 2.6% לרמה של 10,172 דולר,  עלייה של יותר מ-40% מתחילת השנה. הסיבה לעלייה היא  עלייה כללית במניות שגרמה למדד ה-S&P 500 להגיע לשיאים חדשים בעת האחרונה, למרות החששות שהווירוס הסיני הקורונה יהפוך לברבור שחור. סיבה אחרת היא התגמולים היורדים המקטינים את ההיצע( על כך בהמשך).

עם שיכוך החשש מהתפשטות הקורונה והריבית שאין שום סימן שתגדל באף אחד מהשווקים העיקריים, יותר ויותר משקיעים רעבים לסיכון. גם התגבשות הסכם הסחר  בין ארצות הברית לסין משחקת תפקיד משמעותי בעליית השוק בכלל והביטקוין בפרט.

לצד הביטקויין  עולים עוד מטבעות קריפטו. לפי אנליסטים אם המטבעות עולים עם השוק  הם כנראה הופכים לבטוחים יותר, יחסית, על רקע אי היציבות הגאופוליטית ברחבי העולם. לפי האנליסטים סיכוי רב שהביטקוין יעלה לפחות ל-11,000 דולר בקרוב. הסיבה היא שהביטקוין הופך ממטבע ממסוכן  לאמצעי גידור מהאינפלציה, כמו השקעות אלטרנטיביות אחרות.

לפי אנדרו פומפיאנו, מייסד קבוצת ביטקוין וקריפטו להשקעות מורגן קריק דיגיטל, העובדה שהביטקוין חצה את רף ה-10,000 דולר היא רק ההתחלה של המהלך. "אני עדיין חושב שהמטבע יגיע ל-100,000 דולר בסוף דצמבר 2021", זאת תוך שהוא מצביע על ההיצע הקבוע לצד הביקוש הגובר כטריגר לביצועים הצפויים של המטבע. הטענה של הסבורים שהעליות יימשכו היא פשוטה – ברגע שהתמלוגים ייקטנו, מספר השחקנים בשוק יירד ואז יהיה היצע נמוך יותר. היצע נמוך בשעה שהביקושים לא יורדים בהתאמה, משמע – עליית מחיר.

הביטקוין הגיע לשיא של כמעט 20,000 דולר בדצמבר 2017, לאחר שרשם עליה של 1,400% בערכו. ב-2018 ערכו ירד ב-74%, לפני שכמעט הכפיל את ערכו עד כה השנה.

ממציא הביטקוין לכאורה: אין לי גישה לכסף

הביטקוין נמוך מ-7,000 דולר – שפל של חצי שנה