חדשות    

הרוכש הראשון של יאכטה על מימן: ביל גייטס

היאכטה הראשונה בעולם שמונעת במימן  מצאה קונה מפתיע: מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס. מחיר היאכטה חצי מיליארד ליש"ט.    לפי הסאנדיי הבריטי, גייטס הזמין את בנייתה של יאכטה חדישה בידי חברת היאכטות ההולנדית Feadship.

היאכטה מבוססת על דגם ה-Aqua שנחשף בשנה שעברה בסלון היאכטות של מונאקו על ידי חברת האדריכלים הימיים Sinot ונועד לגייס טייקונים למטרות אקולוגיות. מהדיווח עולה כי אף שייטס חובב יאכטות, אין לו יאכטה משלו.

בתחרות בין הטייקונים היאכאטה אינה גדולה מדי, כמו של רומן אברמוביץ' עם 163 על 112 מטר.

יאכטת המימן עובדת באמצעות שני מכלים אטומים במשקל 28 טונות לאחסנת מימן נוזלי בטמפרטורה של 253- מעלות צלזיוס, שמשמש להנעת שני מנועי 1 מגה-וואט ולאספקת חשמל לנוסעים באמצעות תאי דלק, שמשלבים מימן וחמצן שמקורו באוויר כדי להפיק חשמל ומים.

Sinot טוענת שהמערכת יכולה להגיע למהירות מקסימלית של 17 קשר, מהירות שיוט של 12-10 קשר, וטווח של 3,750 מייל ימי – יותר ממספיק כדי לחצות את האוקיינוס האטלנטי מניו יורק לסאות'המפטון.

גייטס הוא מהפילנתרופים הגדולים בעולם ותורם לא מעט  למיזמים וחברות הזנק אקולוגיות, למשל הוא משקיע בין היתר גם ב-Heliogen, חברת סטארט-אפ מקליפורניה, שמשתמשת בתוכנה חכמה כדי לשלוט במערך מראות שממקדות את קרני השמש  להפיק מהן חום גבוה, ולנצלו כדי לפרק מולקולות מים ולהפיק מהן מימן ללא שימוש בדלקים פחמניים.

יאכטה אקולוגית

היכאטה האקולוגית הגיעה לאחרונה לכותרות בזכות פעילת איכות הסביבה השבדית, הילדה גרנה טונברג שבמסעה נסעה ביככטה אקולוגית –  מצוידת בפאנלים סולאריים וטורבינות לייצור חשמל, לאחר שסירבה לנסוע בטיסה. אומנם פאנלים סולאריים נחשבים נקיים יותר מנסיעה על גז – משום שמדובר באנרגיה מתחדשת, אבל גייטס יכול להתנחם בכך שהוא הראשון שנוסע ביאכטה על מימן.

איך מארגנים מסיבת רווקות מוצלחת וכמה זה עולה?

הכדור בידיים שלכם: 21 דברים שאתם יכולים לעשות למען הסביבה וגם יחסכו לכם כסף

מיהו ביל גייטס ואיך הפך לאיש העשיר בעולם?