שוק ההון    

שטראוס – הרווח עלה ב-11% , "נוכל להתמודד עם משבר הקורונה"

עופרה שטראוס

שטראוס מדווחת על תוצאות 2019. בנטרול הפרשי שער  צמחה החברה ב-2.6% ל-8.53 מיליארד שקל. עלייה ברווחיות הגולמית וירידה בהוצאות המס, סייעו לקבוצה להציג עליה של 10.7% ברווח הנקי שהסתכם ב-604 מיליון שקל. גם בימים קשים אלו החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 180 מיליון שקל.

גיורא ברדעה, מנכ"ל הקבוצה, מסר כי : "שנת 2020 שהופכת להיות אחת השנים המאתגרות ביותר שידעה הכלכלה העולמית. כחברה ישראלית-גלובלית אנו רואים בימים אלו את היתרונות כמו גם את האתגרים בגלובליזציה. ההתגייסות הבינלאומית למציאת פתרון לנגיף הקורונה ושיתוף המידע בין המדינות מייצרת תקווה כי נוכל במהרה להתמודד עם המחלה, ואולם התלות העולמית בייצור במדינות אחרות מחדדת את הצורך לשמור במקביל על קיומה ופיתוחה של תעשייה ישראלית חיה, תוססת ותחרותית המבטיחה אספקה שוטפת של מזון לאוכלוסייה המקומית".

הרווח הגולמי של הקבוצה הסתכם בשנת 2019 ב-3.4 מיליארד שקל, עלייה של כ-3.6% לעומת שנת 2018. העלייה אפשרה לחברה להציג זינוק ברווחיות הגולמית, מכ-38% בשנת 2018 ל- 39.6% בשנת 2019. העלייה ברווח וברווחיות נבעה בין היתר מירידה במחירי חומרי הגלם, ללא שינוי מחירים לצרכן. הרווח התפעולי של הקבוצה עלה בשנת 2019 ב-8% ל-933 מיליון שקל ושיעור הרווחיות התפעולית עלתה ל-11% לעומת כ-10% בשנת 2018. השיפור ברווחיות התפעולית הושג משיפור הרווחיות של שטראוס קפה, התייעלות בשטראוס ישראל ועליה במצבת הלקוחות של שטראוס מים.

בישראל, רשמה שטראוס צמיחה של 4.1%, גבוהה מזו שרשם שוק המזון (2.3%) ומכירותיה הסתכמו ב-4.76 מיליארד שקל. העלייה במכירות הושגה זכות צמיחה כמותית וחדשנות מוצרית, לצד עלייה במחירי מוצרי החלב המפוקחים במאי החולף. הרווח הגולמי של החברה עלה בשיעור חד יותר (6.4%), כך שהרווחיות הגולמית עלתה ל-39.7% מהמכירות. השיפור ברווחיות הושג כתוצאה מירידת מחירי חומרי גלם מרכזיים (סוכר, חלב גולמי, שמן זית, פוליסטרן ובקבוקי פלסטיק וירידה בשערי חליפין של האירו והליש"ט, אשר לא תורגמה לירידת מחירים לצרכן הישראלי.

השיפור התגלגל לשורת הרווח התפעולי של שטראוס ישראל שעלה ב-8% ל-370 מיליון שקל ואפשר לשפר את הרווחיות התפעולי ל-11% מהמכירות. החברה ציינה כי התפרצות נגיף הקורונה בסין והתפשטותו למדינות נוספות הביאו לעלייה בביקוש למזון במהלך הרבעון הראשון של 2020 ואולם קשה עדיין להעריך אם וכיצד הדבר ישפיע על תוצאות החברה.

עוד תחרות בפסטות: תנובה נכנסת לתחום ותתחרה בשטראוס

שטראוס נחלשת במכירות אך הרבעון רווחי

.