שוק ההון    

שטראוס נחלשת במכירות אך הרבעון רווחי

גיורה בר דעה מנכ"ל שטראוס צילום:יח"צ

הרווח הנקי של החברה עלה ברבעון הראשון של 2019 ל-184 מיליון שקל

למרות ירידה במכירות שטראוס פותחת את 2019 עם עלייה ברווחיות. הרווח הנקי של הקבוצה עלה ברבעון הראשון של השנה ב-14% ל-184 מיליון שקל. זאת לאחר ירידה של 3% במכירות שהסתכמו ב- 2.1 מיליארד שקל, בשל פגיעה בפעילות הקפה עקב  היחלשות שערו הממוצע של הריאל הברזילאי ביחס לשקל והורדות מחיר לצרכן בברזיל בעקבות ירידה במחירי הקפה הירוק.

העלייה ברווח הנקי נבעה משיפור ברווח התפעולי של החברה, לצד ירידה בהוצאות המס. השיפור ברווח התפעולי שצמח ב- 6% והסתכם ב-269 מיליון שקל, הגיע  הודות להתאוששות מהריקול שחוותה החברה לפני כשנתיים, אשר איפשרה להעלות את מחירי החומוס בארה"ב ומחירי האבוקדו בקנדה.  אחראיות נוספות לשיפור ברווח התפעולי הן שטראוס ישראל ששיפרה את הרווחיות הגולמית של פעילות השוק המקומי וכן שטראוס מים שהגדילה את מסד לקוחותיה, תוך התייעלות תפעולית.

הפסח והשקת מוצרים חדשים בקטגוריות היוגורט, משקאות חלב וחטיפים מלוחים ומתוקים, הגדילו את מכירות שטראוס ישראל  בשוק המקומי ב-1.3% ל- 877 מיליון שקל.

גם שיפרה את הרווחיות השקת מוצרי פרמיום, שעבורם גובה החברה יותר,  למשל מוצרי חלב עתירי חלבון. אלו שיפרו את הרווחיות הגולמית של שטראוס ל-40% מהמכירות לעומת 39.4%. הרווחיות הגולמית של שטראוס ישראל ברבעון הסתכמה בכ- 350 מיליון שקל, עלייה של כ- 2.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הרווחיות התפעולית של שטראוס ישראל עלתה בכ- 2.2% לכ- 112 מיליון שקל. עליית מחירי החלב הגולמי, מבלי שהמדינה תאפשר העלאת מחירי מוצרי החלב שבפיקוח, באה לידי ביטוי בדוחות החברה בכך שהרווח התפעולי של המחלבה צמח בשיעור פחות (1.8%) מזה של חטיבת הממתקים (2.6%).

לדברי גיורא בר דעה, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס מסר: "הגיוון והחדשנות המוצרית, הפיזור הגאוגרפי ותהליכי שיפור והתייעלות תמידיים מאפשרים לקבוצה להציג דוחות עם שיפור משמעותי ברווחיות זאת למרות יציבות במכירות ברמת הקבוצה".

למרות זינוק של 17.8% ברווח של שטראוס, המכירות זינקו ב-1% בלבד

לאומי – מניית שטראוס ;לא יקרה ולא זולה; משמר המלצת ;משקל שוק; מחיר היעד – 83 שקל