מובייל וגאדג'טים    

שירות עקוב אחריי: אפליקציות מעקב אחר הילדים

רוצים לשמור על הילדים? קניתם לו טלפון כדי שיצטרף לעתיד ותוכלו למצוא אותו ביותר קלות. אבל עדיין הרבה סכנות אורבות, שיימינג, אתרים לא מורשים, זמן מסך בלתי מוגבל, שיחות עם זרים חשודים ועוד. לכן יש כיום הרבה אפליקציות שנועדו לעזור לכם לנטר אחר הילדים ולהגביל את זמן המסך.

אלו האפליקציות הבולטות בתחום:

תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי

Bosco

זו אפליקציה ישראלית שנועדה לזהות התנכלות המתרחשת ברשת ומבוססת על למידת מכונה ועל מחקרים בנושאי בריונות רשת.צריך להתקין אותה הן בטלפון של ההורה והן בטלפון של הילד.ו.

בוסקו מתריעה בפני ההורים כאשר היא מזהה אירועים חריגים כמו מסרים הכוללים עלבונות ותוכן שאינו ראוי (תוכן למבוגרים בלבד או קללות), וכן מתריעה כשמתקבלות שיחות ממספרים לא מוכרים. היא עוקבת אחר מספר החברים של הילד ברשתות החברתיות – בין השאר כדי לבחון האם יש ירידה קיצונית במספר החברים (חרם), היא עוקבת אחר מיקומו של הילד ובוחנת האם קיימת חריגה ממסלול ההליכה/נסיעה בדרך הביתה. כמו כן היא מנתחת את אינטונציית הקול בעת שהילד מדבר בטלפון, ומנסה להסיק מכך על מצב רוחו (למשל, האם הוא עצוב בצורה קיצונית) היא אינה שומרת הקלטות של השיחות. פיצ'רים אחרים כוללים התראה כאשר הסוללה עומדת להתרוקן.

מחיר: חינם

YLimit

עוד אפליקציה ישראלית.היא מגדירה אזורים ונקודות ציון שבהם הילד אמור להימצא בזמנים מסוימים, ומתריעה כאשר לא נמצא בהם . יש לה גם אות מצוקה שילד יכול להפעיל על-ידי ניעור המכשיר, וכמו הרבה אפליקציות אחרות היא מציעה לקבוע הגבלה לזמן שבו הילד שוהה מול מסכים, ולחסום אפליקציות ספציפיות שהוא מנסה להתקין.

מחיר: חינם למשך 30 יום. לאחר מכן 4.5 דולר לחודש או 45 דולר לשנה.

kidos

קידוז למעשה מחליפה את עמוד הבית והממשק של הטלפון או של המחשב בממשקים "ידידותיים לילדים". כל הקישורים בתוכנה הם כאלה שעברו אישור מראש על-ידי צוות המפתחים, ולחיצה עליהם תוביל את הילדים לאתרים שמתאימים להם מבחינת גיל, או לסרטוני וידאו שנבחרו עבורם. כמו כן התוכנה מגיעה עם דפדפן משלה, בטוח לשימוש. בין האפשרויות: הגבלת והתאמת התוכן שהילד יכול לצפות בו, הקלדת סיסמה ואישור לפני רכישה של תוכן בתשלום. כמו כן האפליקציה חוסמת פרסומות.

Trick or Tracker

אפליקציה פשוטה שבה בה"כ מוודאים שבה הילד הלך לאן שהוא אומר שהוא הלך וחוזר מתי שהוא אמר שהוא חוזר.

אפליקציה בתשלום

Glympse

מדובר בשירות שמספק מערכת לשיתוף מיקום עבור המשתמש. ניתן למשל להקים קבוצה ולצרף אליה אנשים, מה שמאפשר למשל לשלוח לכולם הוראות הגעה לאירוע ולעקוב אחר יישומן. ניתן להגביל את השימוש בתכונת המעקב באופן עצמאי.

חינם. זמינה בכל הטלפונם

Life360

Life360 היא אפליקציה שבה כל חברי המשפחה, שנרשמו לאפליקציה, יכולים לראות את מיקומם של שאר החברים. בנוסף, האפליקציה מאפשרת לקבל התראות אוטומטיות ברגע שחברי המעגל שלכם מגיעים למקומות ספציפיים, היא מאפשרת לעשות ‘צ’ק-אין’ ברגע שהגעתם למקום מסוים,כך לא צריך לשאול מתי אתה מגיע. האפליקציה גם כוללת אפשרויות צ’ט בקבוצות המשפחה – בדומה לווטסאפ.