שוק ההון    

תפרון: ירידה במכירות ל-40 מיליון דולר

מפעל תפרון במשגב צילום:יח"צ

 

חברת תפרון, העוסקת בתחום ההלבשה ללקוחות באירופה ובארצות הברית, סיימה את הרבעון השני של 2019 במכירות של כ-40.1 מיליון דולר לעומת מכירות בהיקף של כ- 41.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, קיטון הנובע מירידה במכירות מגזר הקמעונאות אשר קוזזה בגידול מגזר המותגים. הרווח הגולמי הסתכם בכ-7.8 מיליון דולר לעומת כ-9.3 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח הגולמי הושפע מהשינויים במכירות ובתמהיל המוצרים. הרווח התפעולי הסתכם בכ-1.1מיליון דולר לעומת רווח של כ-2 מיליון דולר בתקופה המקבילה. הרווח הושפע מהשינויים ברווח הגולמי והוצאות מכירה ושיווק. החברה סיימה את הרבעון ברווח של 0.3 מיליון דולר לעומת רווח של כ-1 מיליון דולר ברבעון המקביל. ה-EBITDA ברבעון הסתכמה בכ-3.2 מיליון דולר בהשוואה לכ-3.7 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד.

בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו מכירות החברה בכ-77.7 מיליון דולר בהשוואה לכ-74.7 מיליון דולר, גידול של כ-4%. הרווח הגולמי עלה בכ-12.3% מכ-14.2 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד לכ-15.9 מיליון דולר השנה. הרווח התפעולי הסתכם בכ-1.9 מיליון דולר לעומת כ-1 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכ-0.2 מיליון דולר לעומת כ-1.9 מיליון דולר אשתקד (הרווח ב-2018 הושפע מהכנסות חד פעמיות של כ-2.8 מיליון דולר ממחזור חוב). ה- EBITDA בששת החודשים הראשונים של השנה הסתכמה בכ-6.5 מיליון דולר בהשוואה לכ-4.3 מיליון דולר אשתקד.

החברה נוקטת מהלכי התייעלות שמטרתם לשפר את תוצאות מגזר המותגים אשר באים לידי ביטוי ברבעון ובחציון. במסגרת זו נמשכת הקמת פעילות בירדן בבעלות משותפת בחלקים שווים עם שותף מקומי העוסק בייצור מוצרי טקסטיל. החברה המשותפת תעסוק בייצור בלעדי עבור תפרון של מוצרים  בטכנולוגיית האל-תפר (seamless). בנוסף, כחלק מצעדי ההתייעלות במגזר המותגים, נערכת החברה לצמצום השטח המושכר על ידי החברה בישראל ב – 2020.

מכירות מגזר המותגים הסתכמו ברבעון השני  של השנה בכ-15.3 מיליון דולר לעומת מכירות של כ- 11.9 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד, גידול של כ-28%. ההפסד התפעולי הסתכם בכ-1.3 מיליון דולר בדומה להפסד ברבעון המקביל. בששת החודשים הסתכמו מכירות המגזר בכ-28.3 מיליון דולר לעומת כ-22.5 מיליון דולר אשתקד, גידול של כ-26%. ההפסד התפעולי הצטמצם מכ-3 מיליון דולר אשתקד לכ-2.4 מיליון דולר בששת החודשים הראשונים השנה.

מכירות מגזר הקמעונאות הסתכמו ברבעון השני  בכ-24.9 מיליון דולר וברווח תפעולי של כ-2.4 מיליון דולר, בהשוואה למכירות של כ-29.8 מיליון דולר ורווח תפעולי של כ-3.3 מיליון דולר, ברבעון המקביל אשתקד. בששת החודשים הסתכמו ההכנסות בכ-49.4 מיליון דולר לעומת מכירות של כ-52.2 מיליון דולר בחציון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם בכ-4.3 מיליון דולר בחציון הנוכחי לעומת כ-4 מיליון דולר בחציון המקביל אשתקד. הירידה במחזור המכירות בשתי התקופות נובע מקיטון במכירות ללקוחות מהותיים בקיזוז גידול במכירות אחרות.

תפרון מתמקדת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של הלבשה תחתונה והלבשת ספורט בשיטת ה"אל-תפר"(Seamless) . העיצוב הפיתוח והייצור נעשים בעיקר בישראל, בירדן ובמזרח הרחוק ואילו מכירת המוצרים המוגמרים מתבצעת בעיקר בארה"ב ובאירופה. בין לקוחות החברה ניתן למצוא את החברות הבינלאומיות כגון   Under Armour, Adidas (בתחום המותגים) ו- Wal-Mart (בתחום הקמעונאות).

תפרון – צעדי התייעלות הביאו לשיפור ברווחיות התפעולית; ההפסד הנקי הצטמצם ל-0.9 מיליון מ-1.9 מיליון דולר