שוק ההון    

תפרון – צעדי התייעלות הביאו לשיפור ברווחיות התפעולית; ההפסד הנקי הצטמצם ל-0.9 מיליון מ-1.9 מיליון דולר

מפעל תפרון במשגב צילום:יח"צ

תפרון ממשיכה ליישם תהליכי התייעלות אשר הביאו לשיפור ניכר ברווחיות התפעולית. ה-EBITDA ברבעון השלישי הסתכמה בכ-1.2 מיליון דולר לעומת כ-0.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

המכירות של תפרון, הפועלת בתחום ההלבשה התחתונה והלבשת ספורט בשיטת ה"אל-תפר", הסתכמו בכ-29.1 מיליון דולר לעומת מכירות בהיקף של כ- 30.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, קיטון של כ-3.7% הנובע ממגזר הקמעונאות. הרווח הגולמי גדל בכ- 21.3% והסתכם בכ-5.9 מיליון דולר (שיעור הרווח –20.2%) בהשוואה לרווח של כ-4.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד (שיעור הרווח –16.1%).

ההפסד התפעולי הצטמצם משמעותית והסתכם בכ-0.14 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-1.1 ברבעון המקביל אשתקד. השיפור התפעולי נובע בעיקר מקיטון בהפסדי מגזר המותגים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. החברה סיימה את הרבעון בהפסד של כ-0.9 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-1.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בתקופת תשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה בכ-103.8 מיליון דולר לעומת הכנסות של כ-95.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, שיפור של כ-8.8%. הרווח הגולמי הסתכם בכ-20.1 מיליון דולר לעומת רווח גולמי של כ-16.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-19.3%. הרווח התפעולי הסתכם בכ-0.85 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-0.13 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים אשתקד.

הרווח הנקי הסתכם בכ-0.95 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-2.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA בתקופה זו הסתכמה בכ-5.5 מיליון דולר לעומת כ-4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

מתפרון נמסר כי החברה ממשיכה לנקוט בצעדי התייעלות בתקופת הדוח שמטרתם שיפור תוצאות תחום המותגים, מהלך שהחל עוד בשנת 2017. בעקבות מהלכים אלו חל שיפור בתוצאות תחום המותגים אך יחד עם זאת, לדברי הנהלת החברה,  אלו בשלב זה אינם מספקים. בהמשך להחלפת המימון הבנקאי של החברה במהלך החציון הראשון, החברה נוקטת צעדים שמטרתם להביא לשיפור נוסף בתוצאות מגזר זה ובכלל זה ביצוע של פעילות סריגה בירדן.

מכירות מגזר המותגים הסתכם ברבעון השלישי בכ-7.5 מיליון דולר והפסד תפעולי של כ-1.9 מיליון דולר לעומת מכירות של כ-7.3 מיליון דולר והפסד תפעולי של כ-3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו מכירות מגזר זה בכ-30 מיליון דולר בדומה לתקופה המקבילה אשתקד.

מכירות במגזר הקמעונאות הסתכמו ברבעון השלישי בכ-21.7 מיליון דולר וברווח תפעולי של כ-1.7 מיליון דולר בהשוואה למכירות של כ-23 מיליון דולר ורווח תפעולי של כ-1.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הסתכמו מכירות מגזר זה בכ-73.9 מיליון דולר בהשוואה לכ-65.2 מיליון דולר אשתקד.

תפרון פועלת בתחום ההלבשה ללקוחות בארה"ב ובאירופה. תפרון מתמקדת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של הלבשה תחתונה והלבשת ספורט בשיטת ה"אל-תפר"(Seamless) . העיצוב הפיתוח והייצור נעשים בעיקר בישראל, בירדן ובמזרח הרחוק ואילו מכירת המוצרים המוגמרים מתבצעת בעיקר בארה"ב ובאירופה. בין לקוחות החברה ניתן למצוא את החברות הבינלאומיות כגון   Under Armour, Adidas (בתחום המותגים) ו- Wal-Mart(בתחום הקמעונאות).

תפרון בתוצאות טובות; המניה מזנקת 36%

השקעה במניות – ככה תשקיעו נכון (ובזהירות)